RTV Teorija i praksa

prate televizijski program i među one koji to čine veći broj časova dnevno, što govori u prilog zaključku da - ako su prihvatili pračenje televizije - oni su skloni da se za nju i intenzivno vežu, a imaju i vremena za to. Članovi Saveza komunista učestanije prate sve medije, ali je ta razlika naročito primetna kod praćenja štampe, što je u skladu s nalazom o pridavanju značaja pojedinim medijima u pogledu informisanja. U vezi ostalih pitanja zahvačenih istraživanjem, možemo napomenuti sumarno: ® osnovni razlog koji ispitanici navode za pračenje TV Dnevnika Novi Sad jeste vezan za upoznavanje sa zbivanjima u Vojvodini. Preko dve petine onih koji prate te emisije navode to kao pretežni, osnovni razlog. Slična orijentacija na informacije o Vojvodini je prisutna i kad prate druge vojvođanske medije. Bilo bi interesantno saznati da li je to njihova prvenstvena oblast interesovanja uopšte, ili je reč o tome da koriste i druge izvore (one koji se emituju izvan Vojvodine). Uopšte, bilo bi od značaja podrobnije ispitati ulogu vojvođanskih i nevojvođansMh izvora u informisanju Vojvođana. U pogledu oblasti interesovanja koja zadovoljavaju prateći informativne programe putem pojedinih medija, kod ispitanika se ispoljavaju određene razlike: televizijske informativno-političke emisije se više prate zbog unutrašnjepolitičMh zbivanja (što je donekle u skladu s onim što je maločas navedeno), a štampa izrazitije zbog sporta i kulture kao informacija. Preko tri četvrtine ispitanika koji prate TV Dnevnikl TV Novi Sad, ističu kao njegovo prvenstveno informativno svojstvo to što je on prva poslepodnevna emisija u bloku. Sasvim neznatne su stvarne primedbe na objektivnost informativno-političMh emisija TV Novi Sad - svega 0,6% je istaklo takve primedbe. Kao pojave koje treba MitičMje izložiti u informativno-političMm sadržajima televizije, radija i lista „Dnevnik”, najučestanije (i ujednačeno u svim trima) se iskazuju nacionalističke pojave, zloupotrebe i nezaposlenost, pri čemu dolazi do izražaja trenutak ispitivanja kad su prvo pomenute dve pojave najaktuelnije, a do izražaja dolazi i društveni položaj ispitanika i njihove stvarne potrebe i osećanja, a ne samo informativne potrebe.

184