RTV Teorija i praksa

MUZIKA

Ljubinko Miljković

vodeči istraživač CIPA

U skladu sa programskim potrebama RTB, u čijem središtu je ovoga puta bila neophodnost da se učine razumljivijim okolnosti pod kojima je moguće efikasnije programski delovati na omladinu savremenom muzikom za zabavu, održano je 17. juna 1982. godine Savetovanje na temu „Vrednosne orijentacije omladine i savremena muzika za zabavu.” Učesnicima u vrlo plodnoj diskusiji, kojom se odlikovalo Savetovanje, ponuđen je obimni pisani materijal kojim je multidisciplinarno obuhvačena složena problematika odnosa mladog čoveka prema RTV programima. Sledeči intencije diskusionog predprojekta kao početnog impulsa, grupa autora je sociološki i psihološki, politikološki i kulturološki, šire filozofski i estetičarski i nadasve praktično tretirala sve relevantne činjenice koje mogu biti od značajnijeg uticaja na programiranje i programsku realizaciju, odnosno u dvosmernim procesima recepcije radio-televizijskih programa kao prenosilaca efekata popularno-muzičke delatnosti. Među najistaknutijim radovima koji su specifično obogatili pristup temi u celini, i zato ostavili markantan trag u diskusiji, izdvajao se prilog savetnika za program na Radio-Beogradu Ljubomira Kociča „Estetička načela rok muzike.” Ta, u mnogo čemu nova i moderna refleksija kao aktuela naučna informacija i studiozno objašnjenje konkretne društvene i muzičke pojave, deo je višegodišnjih estetičarskih studija kojima se autor bavi. U sažetom Kocićevom saopštavanju elaborirane su sve suštinske odlike, pojave i zahtevi kojima su vremenom uobličena estetička načela koja karakterišu dosadašnji i savremeni muzički razvoj roka kao integralne pojave. A poseban razlog za publikovanje ove minijaturne studije kao estetičarskog pristupa je što se rad u kome je ovaploćena slična ideja nije do sada pojavio u našoj naučnoj i kulturnoj javnosti, uprkos naglašenoj potrebi da se i o rok-muzici razgovara na krajnje ozbiljan, znači naučno dokumentovan način.

191