RTV Teorija i praksa

slojeva stanovništva do kojih pisana reč nema pristupa (deca predškolskog uzrasta, nepismeni i dr.). Istraživanje o slušanosti radija i gledanosti televizije u Jugoslaviji iscrpljuje zahteve koje smo pobrojali u prvoj fazi čitavog i kompleksnog ciklusa istraživanja delovanja elektronskih medija u nas. 3. Stručno-naučna opravdanost Ako bi trebalo proceniti da li je pomenuto istraživanje imalo veći društveni ih naučni značaj, moglo bi se reči da je programski i opštedruštveni značaj nešto veči nego što je to doprinos nauci i delovanju rezultata istraživanja na ukupni fond naučno-teorijskog saznanja. Ali ono je ipak dalo doprinos u najmanje dve oblasti naučnog saznanja: u obogačivanju i proširivanju dosadašnjih saznanja o pojavi koja je istraživana i proveravanju metoda koje su do sada primenjivane u toj vrsti istraživanja u našoj istraživačkoj praksi ili u inostranoj. Jedno od ključnih saznanja u primeni metoda merenja je i to da se metode i tehnike koje su u ovom istraživanju primenjene mogu i dalje uspešno primenjivati, a uz izvesne modifikacije dobili bi se još pouzdaniji podaci. Pedagoško-saznajna komponenta je u ovom istraživanju bila posebno značajna. Naime, u istom istraživačkom timu našli su se istraživači sa značajnim empirijskim iskustvom i solidnim teorijskim znanjem i oni koji su tek započinjali istraživačku delatnost u ovoj vrsti istraživanja. Istini za volju valja dodati još i ovu opasku: različitost teorijsko-iskustvenog obrazovanja je u nekim delovima elaboracije projekta naročito dolazila do izražaja, pa je usporavajuće delovala pri nekim

48