RTV Teorija i praksa

6 M. Timotić, ~Ko su gledaoci televizije”, ~RTV-teorija i praksa”, br. 5/1976, Beograd. istraživanje programa i auditorijuma realizovao je ukupno devet četrnaestodnevnih serija istraživanja u SR Srbiji sa pokrajinama. Ako se zna da se dnevno ispita oko 1000 građana starijih odj 15 godina i prikupi obilje informacija, u proteklom periodu bilans ovih istraživanja bio bi: preko 130 000 ispitanika, oko 50 miliona informacija, nekoliko stotina naselja u Republici obuhvačenih ispitivanjem.” 6 Dakle, do početka realizacije jugoslovenskog projekta, istraživači su za sobom 16 četrnaestodnevnih serija istraživanja. Kada se tom iskustvu pridoda ono koje su stekli stručnjaci pojedinih istraživačkih službi, pri čemu je naročito značajno utvrđivanje nekih specifičnosti značajnih za ovakvu vrstu istraživanja (rasprostranjenost radio i TV pretplatnika, broj i veličina naselja, udaljenost od komunikacija i dr.) onda se može sa sigurnošću konstatovati da je čitav istraživački tim bio osposobljen za uspešno izvodenje ove jedinstvene jugosiovenske akcije. Primera radi, u njoj je učestvovalo dvadesetak istraživača iz svih RTV stanica j i sedam članova Komisije JRT za istraživanje programa i auditorijuma koji su u stvari rukovodioci istraživačkih služb.i Očito je, dakle, da je istraživačkom poduhvatu prethodilo bogato iskustvo u projektovanju i organizaciji istraživanja, upotrebi savremenih elektronskih računar; u obradi prikupljenih obaveštenja i podataka (u jednoj seriji taj se broj kreće na nivou nekoliko miliona informacija) i konačno u korektnoj upotrebi rezultata istraživanja uključujuči i raznovrsne analize i studije koje su poslužile kao osnova u razmatranjima programske politike RTV kuća uključujući i učesnike : širih društveno-političkih struktura.

50