RTV Teorija i praksa

muziku, dakle, program koji ide za različitim ukusima i interesima društvenih grupa i treći, komercijalni model, naročito raširen u Americi, Japanu, Španiji Kad se radi o modelima glavnih informativnih emisija kod prve kategorije programa to je Journal parle ili kako Amerikanci kažu The news show Te emisije obeležava tečni konverzacijski lični manir voditelja koji je uvek uključen u pripremu programa, pri čemu nema jasne razlike između vesti i komentara, tj činjenica i stavova U drugoj kategoriji programa u glavnim informativnim emisijama vesti su odvojene od komentara Vesti se saopštavaju na oficijelan, formalan i depersionalizovan način. To je do skoro bilo naročito karakteristično za emisije BBC U Americi se ide srednjom linijom U jednoj emisiji ipak postoji jasna granica između vesti i aktuelnosti U našim emisijama takođe se radi o srednjoj liniji. S jedne strane težimo tečnom konverzacijskom stilu voditelja, ali s obzirom da su nam u emisijama vesti razgraničene od komentara uloga voditelja često se iscrpljuje u pravljenju veznih tekstova i za razliku, na primer, od američkog radija, naš voditelj je u mnogo manjoj meri urednik ili autor emisije U tipu emisija aktuelnosti, dakle više tematskih emisija u kojima se daje pozadina, suština, značenje događaja, opet imamo Journal parle koji objedinjava vesti i stavove, dok se kod druge kategorije programa prave posebni magazini aktuelnosti sa analizama vesti, tumaćenjima događaja, intervjuima sa akterima i ličnostima iz vesti, pregledima štampe i sl Ovog tipa bila je doskorašnja emisija Radio-Beograda U središtu pažnje, s tim što su od ove godine takvi sadržaji uključeni u emisiju Dnevnik Neke radio-stanice (u Nemačkoj na primer) razmeštaju takav materijal u

13