RTV Teorija i praksa

go aktuelnirn, zahvatajući u glavnim mlormativnim emisijama ovim stilom samo događaji od nan *e važnosti, Kanađani to rade sa većinom glavnih UJ.naćih i međunarodnih događaja. Takav rad naravno traži planiranje svih elemenata reportaže. Novinarski tekst se po pravilu izgovara na licu mesta u trenutku kad se događaj odigrava ili snima intervju. Ali, oni priznaju da je to često teško uraditi i zbog toga se zvuci koji se prikupe u toku nedelje u takvim slučajevima miksuju ispod novinarskog teksta koji se snima kasnije. Međutim, i taj tekst se ne snima u studiju Studio diktira i ton i način novinarske prezentacije ili govora koji teško može da bude kao onaj sa lica mesta (ako ne može na samom licu mesta, novinarski propratni tekst biće snimljen bar u sličnom ambijentu ili na sličnoj lokaciji. Razume se ako tekst najavljuje intervju u kabinetu ili kancelariji sigurno neće biti sniman na ulici gde duva vetar). Prva strategija ovakvih emisija je dakle lokacija Ići na scenu, na Drugo, dokazati slušaocima svoju prisutnost tamo i treće, upotrebiti dramske elemente za ilustrovanje činjenica reportaže. Prilikom slušanja ovakvih priloga česta asocijacija je slika televizijskog reportera na licu mesta sa ambijentom koji ga okružuje Elementi dramatizacije javljaju se i u čistom vidu kao dramska igra, sa svim elementima radio-drame Tako je na primer ekonomski komentator američkog NPR u emisiji All things considered (vrsta večernjeg dnevnika) da bi objasnio posledice Reganove ekonomske politike i odnos između produktivnosti, investiranja i štednje u svom pnlogu imao 4 male radio-igre. U prvoj je jedan bakalin u ambijentu svoje radnje u kojoj pravi sendviče pokazivao kako je povećavao svoju produktivnost, dok su u sledeće tri glavne ličnosti bile tri sestre Jedna vlasnik fabrike, druga bogata udovica koja

17