RTV Teorija i praksa

Entuzijazam studija u ovakvoj dramskoj propedeutici treba da bude seme oduševljenja za dramske umetnosti Potrebe za dramskim kadrovima u Vojvodini otvaraju mogućnost angažmana svim svršenim studentima režije do kraja XX veka. Odlična saradnja sa pozorištima Srpskim narodnim pozorištem, Ujvideki szinhaz, „Neoplantom”, Novosadskom televizijom i radiom, kao i sa Zajednicom profesionalnih pozorišta Vojvodine, dobar su primer saradnje udruženog rada i Univerziteta Na Otvorenoj katedri režije prvu lekciju o režiji održao je Piter Bruk (18. septembra 1976), a među značajnim rediteljima našeg vremena čula se i reč o režiji Andžeja Vajde (5. decembra 1978), Georgija A Tovstonogova (1981), Mikloša Janča (1982) i drugih Estetsko vaspitanje i samovaspitanje su osnova otvorenog sistema dramske propedeutike. Za sve istinito i vredno savremeno i aktuelno otvorena je Katedra režije na Akademiji umetnosd u Novom Sadu. Značajna imena sa svetske i jugoslovenske umetničke scene dobro su došla na Otvorenu katedru režije. Diskurzivni, interdisciplinarni metod je osnovno načelo ovako zamišljene dramske propedeutike. Permanentno promišljanje režijske umetnosti u svim vidovima njenog medijalnog ostvarivanja je uslov dijalektičke režije Studiozno i sistematično uvođenje mladih reditelja u dramske umetnosti, režijska propedeutika scenskih umetnosti, najbolji je put obnove života predstavljačkih umetnosti i njenog stvaralačkog čina Kao uslov ove progresivne metode Otvorena katedra režije podstiče i permanentno pedagoško usavršavanje dramskih nastavnika, saradnika i asistenata režije. Neprestano u toku sopstvenog umetničkog stvaralaštva u umetnosti teatra, filma, radija i televizje, ali i estetičke i teorijske žive misli, dramski pedagozi su nužno u središtu savremene angažovane i moderne umetnosti, pa samim tim i u situaciji da se neprestano usavršavaju u pedagoško-propedeutičkom metodu umetničkog formiranja mladih dramskih stvaralaca Razvoj pedagoškog obrazovanja nastavnika umetnosti režije je podudaran i analogan umetničkoj i teorijskoj praksi

203