RTV Teorija i praksa

Analizom odgovora došlo se do veoma interesantnih podataka. Upitani da li su sa lakočom koristili sistem, korisnici su izjavili da su im najlakši video-enciklopedija i bankarske informacije. U vezi sa shvatanjem funkcionisanja Kanala, oko 50% anketiranih je odgovorilo da nije imalo nikakvih problema da shvati sve procedure vezane za funkcionisanje sistema; 13% je smatralo da im nedostaju još neka uputstva, a samo 4% je bilo mišljenja da im je potrebno mnogo tehničkog znanja da bi mogli da koriste Kanal dvehiljadite godine. Što se tiče instaliranja, testirani ispitanici su imali različita niišljenja. Nekih 98% je mislilo da je lako povezati se sa Kanalom. Večina anketiranih bila je , jednodušna u odgovoru da Kanal nije napravio zbrku u njihovim domovima, dok je nekih 15% izjavilo da je imalo problema. Više od polovine korisnika upomo je tvrdilo da za Kanal dvehiljadite godine ne bi smeli da se koriste njihovi kučni telefoni. U nekim porodicama, gde je bilo različitih sklonosti za pračenje TV programa, čula su se mišljenja da je Kanal blokirao mnogo vremena i onemogučavao pračenje TV programa, što je istraživače malo iznenadilo. Čitanje teksta sa ekrana činilo se zamornim grupi korisnika koja je predstavljala 13% anketiranih. Bilo je i mišljenja da je suviše komplikovano rukovati svim potrebnim uređajima i vladati svira procedurama da bi se došlo do informacija. Jedna grupa testiranih je smatrala da je projekcija teksta na ekranu suviše spora (30 slovnih znakova u sekundi). Pronalaženje knjiga i članaka iz enciklopedije ocenjeno je isto tako kao sporo. Ništa bolje nisu prošle ni bankarske usluge. Na pitanje o korisnosti sistema odgovor je bio da prvo mesto treba da zauzmu video-katalog i javne informacije. Zamjima su išle bankarske usluge i video-enciklopedija Matematički program bio je mnogo koriščen, ali je njegova korisnost ocenjena niskom ocenom. Istraživači su iskoristili eksperiment i anketu da saznaju u kojoj su meri korisnici spremni da plačaju ovakvu vrstu usluga. Tako se došlo do podataka da bi nekih 17% korisnika bilo spremno da plača 10 do 15 dolara mesečno. Veoma veliki broj anketiranih (80%) izjavio je da je spreman da plača 15 dolara mesečno za šest

179