RTV Teorija i praksa

Nevenka Perković

DECA I RADIO

Da bi se stekao uvid u to šta za decu danas predstavlja radio, posebno u različito razvijenim sredinama, Centar RTB za istraživanje programa i auditorijuma, novembra 1983. godine sproveo je istraživanje Deca osnovnoškolskog uzrasta i programi radija i televizije na uzorku od 600 gradske i seoske dece. Istraživanje je obavljeno na području grada Beograda i u opštinama Kraljevo i Tutin, kao različito razvijenim sredinama u Republici. U istraživanju je primenjen metod pojedinačnog intervjua sa decom u drugom razredu, a grupnog intervjua sa učenicima četvrtog, šestog i osmog razreda. U ovom članku donosimo deo tog istraživanja. MESTO RADIJA MEĐU SREDSTVIMA MASOVNIH KOMUNIKACIJA I INSTITUCIJAMA KULTURE Postoje različite pretpostavke o mestu radija među ostalim sredstvima masovnih komunikacija i institucijama kulture kod dece. Vlada uverenje da je radio potisnut od drugih sredstava masovnih komunikacija, naročito najmodemijih; video rikordera, kasetofona, vokmena itd. Takođe, rasprostranjeno je mišljenje da se radio sluša samo u dokolici, tj. kada se ne posećuju bioskopi, pozorišta, koncerti, kada se ne čitaju knjige, Stampa itd. Na pitanje šta je u svemu tome istina pokušali smo da odgovorimo ovim istraiivanjem. Prvo čemo pokazati, u narednoj tabeli, kakve su stvarne mogučnosti dece za korišćenje sredstava masovnih komunikacija.

72