RTV Teorija i praksa

da če biti filmski glurnci, ali greše, ne treniraju dovoljno kao ni sportisti, Takvi smo... A.S.; Drugim rečima mi smo gerilska nacija... A.Đ.: Na brzinu i sa manje rada. Međutim, pojavljuju se i Ijudi koji su i talentovani i spremni, ali smo mi genijalna sredina da vrlo brzo likvidiramo čoveka koji je krenuo napred. A.Š.: Govorili ste o glumcima, a reditelji? A.Đ.: Slično se događa isa rcditcljima Pr n.ko'iko godina pojavila sc vrlo talcntovana gcncracija mladih filmskih reditclja, a to znači i telcvizijskih. Bio sam u srečnoj okolnosti prc nckoliko godina da u pozorištima unutrašnjosti budcm supcrvizor mladim rediteljima koji su dobijali da rade po jcdnu prcdstavu. Obično je to bio Nušić ili Žak Popovič, a ja sam onda uz njihovu saradnju te predstave uobličavao u TV drame. Ja sam sc na taj način sreo sa dve interesantne generacije. Pazite, tu je prošlo sigurno petnaest dvadeset talentovanih Ijudi. Od tada je prošlo pet, šest godina i niko još nije od njih napravio predstavu ili neku emisiju o kojoj će se govoriti, kao stigao je... Mi danas, na žalost imamo u Beogradu vrlo tanak fond pozorišnih reditelja. A.Š.: Da li je to stvar njihove nedovoljne angažovanosti. rada, ozbiljnosti i znanja, ili je to atmosfera u kojoj mlad reditelj teško dobija da režira predstavu, ili televizijsku emisiju, što nas u ovom razgovoru više interesuje. A.Đ.: To isto važi i za televizijsku režiju. U isto vreme su se pojavili Miljkovič i Dimitrijević u koje smo svi verovali, čak je Miljkovič bio moj asistent u seriji „Otpisanih” bio je sjajan, sve je oduševio. Momak je, zaista, beskrajno talentovan i on i njegov drug dobili su puno lepih emisija, sečate se? To je bilo рге dve tri godine i, nema ih... A.Š.: Možda im ne daju da rade? A.Đ.: Mrzim da pominjem izraz: kriza. Gde god se okrenete nailazite na tu reč, ali ja mislim da je koren u tome. Potražimo novu reč. Siguran sam da su oni talentovani momci bili i još uvek su to, sigurno, Došli su

208