RTV Teorija i praksa

Miroslava Otašević

TV SERIJE NA VIDEO-PIJACI

Uporedo sa Međunarodnim TV festivalom, u Monte Karlu se tradicionalno odvija filmska, televizijska i video „pijaca” jedna od največih i najuzbudljivijih u Evropi. Impresivan hotel „Levs”, iz reda džambo-hotela u čijem su korpusu restorani, barovi, kockarnice, butici i ostali atributi nezaobilaznog sjaja jedne superluksuzne banje kakva je Monte Karlo, več je godinama domačin televizijskim i filmskim kučama iz, doslovno, čitavog sveta: od Bocvane i Kameruna do SAD i SSSR, Za tu se priliku hodnički lavirinti „Levsa” ispunjavaju reklamnim panoima svetskih firmi, a apartmani se pretvaraju u projekcione i radne sobe katkad pretesne da prime prodavce i kupce. Nači se na takvoj monstr-pijaci u ulozi potencijalnog kupca televizijskih serija nije malo uzbuđenje i napor. Buduči da čine kičmu svake ozbiljnije proizvodnje, televizijske serije prave i nude gotovo sve proizvodno-distributerske kuče, zatrpavajuči prisutne propagandnim materijalima: od jeftinih šapilografisanih letaka do luksuznih izdanja debelih knjiga sa kolor fotografijama kakve bi poželele mnoge ozbiljne izdavačke kuče, Baš kao na svakoj pijaci i na ovoj luksuznoj suverena je vlast novca, pa tek potom kvalitet proizvoda. Bogate TV kuče, naime, priređuju svečane projekcije u kneževskim dvoranama uz odabrane goste, poslugu, đakonije i, naravno, odgovarajuču šminku. One skromnije zadovoljavaju se Y-matic kasetama. Ove godine jednu od gala projekcija priredila je čuvena američka firma NBC prikazujuči svoje najnovije ostvarenje Kobno viđenje. Reč je o seriji u četiri nastavka rađenoj prema istinitom kriminalističkom slučaju, kako reklama kaže, najuzbudljivijem koji je ikada ekranizovan. Osnovu serije čini best-seler Džoa Mek Ginisa, knjiga koja govori o trostrukom übici dr Džefri Mekdonaldu, optuženom za übistvo žene i dve kćeri. Kobno videnje prati događaje vezane za ovaj slučaj od übistva do

233