RTV Teorija i praksa

Nagrade za Radio-Beograd na ~Prix Italia” osvojili su još ž 1961. godine u Pizi Nebojša Nikolič za dramu M’sje Žozef, u Venceciji 1971. Arsa Jovanovič za delo Krajputaši (muzika Enriko Josif, ton-majstor Marjan Radojčić) i 1979. Nada Bjelogrlić i Zvonimir Kostić za dokumentamu radio-dramu Mislio sam da se ruše brda (ton-majstor Petar Marič). Tako se JRT, odnosno Radio-Beograd svrstao u red velesila na festivalu ~Prix Italia”, odmah iza radio-difuznih organizacija Engleske, Francuske, Savezne Republike Nemačke, Italije i Japana. . Tonski kvalitet gotovo svih emisija bio je na veoma visokom tehničkom i umetničko-tehničkom nivou. Od 72 emisije na sva tri radio-programa, 14 je snimljeno u mono, a sve ostale u stereo-tehnici. Nekih novih prodoraß i zahvata u oblasti snimanja nije bilo (digitalni način snimanja zbog skupoče uređaja sporo osvaja), ali je veoma primetna upotreba i koriščenje dodatnih studijskih uređaja (vokodera, harmonajzera itd.) naročito u snimcima radio-drama. Na kraju, naveo bih još nagrade u televizijskoj konkurenciji: - u kategoriji TV muzičkih emisija nagrada ~Prix Italia” 1 pripala je Tragediji Karmen francuske TV mreže ANTENA 2 - autori ovog dela rađenog prema operi Žorža Bizea su Piter Brak i Mišlen Rozan; - u istoj kategoriji Nagrada regije Furlanija i Julijska krajina dodeljena je britanskoj Nezavisnoj TV kompaniji ij (UKIB) za delo Ralf fon Vilijams - simfonijski portret Kena Rasela i Marvina Braga; - u kategoriji TV drame pobedilo je delo Made in Britain Alana Klarka i Dejvida Lilenda iste TV kompanije (UKIB); - nagrada ~Prix RAI” u istoj kategoriji dodeljena je švedskoj TV drami Zimski dvoboj Larsa Molina; - u kategoriji TV dokumentarnih emisija ~Prix Italia” pripala je japanskoj TV mreži HNK za delo Nukleami holokaust; - u istoj kategoriji nagrada koja nosi ime „Vili de Luka" dodeljena je švedskoj emisiji Čudo života čiji su autori Bo Erikson i Lars Nilson.

242