RTV Teorija i praksa

Ljubinko Miljković

ANALIZA PRESEKA EMITOVANIH SADRŽAJA U EMISIJAMA MUZIČKE REDAKCIJE TV BEOGRAD

Као i druge naučne discipline čija su istraživačka nastojanja zasnovana na podacima i statistika, podrazumevajući zbime podatke o muzici, može imati statički ili dinamički vid. Osnovni izvori dinamizacije te vrste sa korenima u podsticajima koje pružaju upoređivanja različitih tokova i njihovih razvojnih rezultata, inače najčešće karakterišu pojave i procesualne razvojne pravce programskih RTV segmenata kao intelektualnih proizvoda podložnih neprekidnim promenama. U konkretnom slučaju bili smo u prilici da u toku programskih godina 1983. i 1984. analiziramo svaku od tih celina, ali i produžene tendencije serija koje se nisu vremenski sa njima poklapale. Takvi detaljni prezentacioni pristupi mogli su pružati i dovoljno precizne predstave o tendencijama u programskoj politici Redakcije, pre svega posredstvom bližnih saznanja o kretanjima u muzičkim vrstama i podvrstama koje kao osnoovni elementi sačinjavaju emitovanu umetničku, zabavnu i džez-muziku i narodni muzički idiom u celini. U centru pažnje, kao i uvek u ovakvim prilikama, bilo je poreklo muzike, autorsko i reproduktivno, sa naročito detaljnim pristupom autorskom poreklu. Korišćena metodologija za pribavljanje konkretnih podataka razvijena je sa osloncem na šifrovane podatke svih muzičkih tačaka korišćenih u navedenom periodu sa preciziranjem subžanrovske pripadnosti svake od tačaka. (Skraćena verzija istraživanja publikovana u „Izveštajima i studijama”, br 4, oktobar 1985).

146

ISTRAŽIVANJA