RTV Teorija i praksa

programima radija i televizije uz docnije korekturno proširenje takvog posmatranja obuhvatanjem i praćenjem odnosa domaće i strane muzičke produkcije u programima. To je nesumnjivo dalo realniju i celovitiju sliku kompletnog muzičkog života kulturne sredine i reflektovanja na programe radija i televizije, koji su umnogome i podsticali to stvaralaštvo, pa smo i u ovom našem pregledu zadržali tu ravan posmatranja. 2. Jedan od najaktuelnijih problema čije postojanje unosi osnovnu podelu u mišljenja i stavove relativno širokog kruga Ijubitelja umetničke muzike i naročito autorskog dela muzičkih profesionalaca je struktura: savremena muzika prošlosti različitih ponuđenih programa u publikacijama muzičkih dela, a potom svim njihovim izvođenjima: koncertnim, diskografskim ili radio-televizijskim. U pračenim programima taj strukturalni odnos je karakterisan blagom prevagom muzike prošlosti i to 54,7 : 45,3% u toku 1983, ša povećahjem raspona te proporcije u 1984. godini na 68,5 : 31,5%. Želja Redakcije za jačanjem potencijala popularnosti programa je na taj način sasvim jasna i evidentna. U istom smeru deluje i povečanje horske muzike u skladu sa mogučnostima u 1984. u odnosu na programsku 1983. godinu. 3. U toku poslednje dve deceni|e u razvojnim okvirima savremene muzike za zabavu oformljena su nova muzička i vanmuzička izražajna sredstva koja su vremenom prouzrokovala i ostvarila i generacijsku podelu Ijubitelja te nove muzike na jednoj i onih koji to nisu na drugoj strani. Taj medugeneracijski odnos prema pop, rok, pank i ostaloj savremenoj muzici za' z.abavu nepromenjen je i danas, što zahteva realan i odmeren programsko-uređivački stav Redakcije. Uzimajuči kao realne činjenice postojanje tih muzičkih ukusa i razloge generacijskog pristupa muzici za zabavu, Redakcija se nije opredeljivala kao prema alternativama za jednu ili drugu muziku, već ih je tretirala kao hronološki jedinstvenu razvojnu muzičku zabavnu materiju podrazumevajuči prevagu jedne iii druge u zavisnosti od karaktera serija muzičko-zabavnih emisija u godišnjim programskim shemama. Tako nova muzika preovlađuje u programima za 1983. u srazmeri 66,8 : 33,2%, a u emisijama iz 1984. godine taj

155