RTV Teorija i praksa
Najređi slučajevi su oni koji su do nedavno kod nas bili najčešći: korišćenje snimljenog muzičkog fonda bilo kog žanra Očito da ovaj način prezentacije nije slučajan, nego je rezultat dobro prostudiranih ispitivanja. jedan od noviteta koji se javlja, i bar za mene predstavlja neku vrstu novosti, je da se i kod spota sa muzikom, kao i onog govornog, udarni deo poruke saopštava dvostruko. Ako je udarni de poruke npr. hez Panasonika je više nemoguće živeti onda će taj deo poruke, bilo da je izgovoren ili otpevan, biti i napisan, i to potpuno sinhrono sa audio osnovom, a dosta često će biti i ponovljen. Ovaj način prezentacije ostvaruje izvanredno jak utisak na gledaoca, jer predstavlja istovremeni atak na dva čula potpuno identičnim porukama u punom sinhronitetu PLASMAN NOVOKOMPONOVANE NARODNE MU7IKE S obzirom da se radi o muzičkim proizvodima koji se nalaze na periferiji kulturnih zbivanja, suština plasmana svodi se u krajnjoj liniji na estetski problem Ovo manje pogađa radio, što ču nešto kasnije objasniti. Analizom ove muzike, za kojom je potreba nesporna, mogli bi se sa izvesnom dozom dobre volje, u relativno dosta slučajeva, prihvatiti njeni estetski i drugi elementi U slučaju televizije, kada se izvođač obrača gledalištu izvodeći ovu muziku na sinhroni plej-bek, efekat koji se postiže veoma često je ravan estetskoj katastrofi Svojevremena praksa Televizije Beograd da ove spotove emituje bez sinhronog plej-beka, ukazala ie, po momi mišljenju, na suštinu problema. Kako se radi o plasmanu gotovog muzičkog proizvoda, na koji se više u audio smislu ne može uticati, potrebno je krajnje nadahnutom i estetski besprekornom video nadgradnjom neutralizovati eventualne negativne estetske efekte RA7LIKA U PLASMANU REKLAMNE PORUKE NA RADIIU I TELEVI7III Šezdesetih godina u Torontu je izveden eksperiment sa vrlo zanimljivim rezultatima. Vc a grupa studenata podeljena je u četiri skupine. Predavanje sa određenom temom održano je na četiri načina; jedna grupa
215