RTV Teorija i praksa

tom posebnom talasu (92,5 MHz), sa znatno smanjenom čujnošću u odnosu na neđeljni. Ovo dvojstvo talasa i razlika u opsegu auditorija donelo je programu velike teškoće u godinama које su dolazile. Sve ovo, kao i slabost predajnika i nekvalitetni uređaji, obeshrabrivali su programske stvaraoce za energićnije pokušaje prodora ka slušaocima. Težište problema polako se premeštalo sa stereo-tehnike (koja je u međuvremenu postala normalna stvar u većini UKT emisija Radio-Beograda), na emitovanje umetničke muzike kao takve, za kojom su, posle prolazne stagnacije 60-tih godina, potrebe slušalaca počele evidentno da rastu. Na postoječim programima nije bilo prostora za osetnije povećanje procenta ove vrste muzike, a tadašnji stereo-program zahvaljujući gore pomenutim problemima nije uspevao da se nametne slušaocima. Nešto se moralo učiniti, ali finansijska situacija se zaoštravala iz godine u godinu, a izgradnja treće UKT mreže selila se iz jednog srednjoročnog plana u drugi. Kada je krajem 1982. godine konačno postalo jasno da se sa trećom mrežom još za dugo ne može računati, rešenje je potraženo u svojevrsnom „programskom udaru”. Na zatečenim talasima (slabim u dometu, nekvalitenim i različitim za subotu i nedelju) mala grupa iskusnih programskih Ijudi i entuzijasta izvršila je potrebne pripreme i 1. januara 1983. krenuo je nov, čvrsto oformljen prograra pod imenom Stereorama. Svake subote i nedelje u osam ujutru ovaj program počinje karakterističnom špicom u kojoj se njegovo ime zvučno kružno rasprostire poput naslova ovog članka, uz zvuke Rukoveti Stevana Mokranjca i reči apoteoze muzici Romena Rolana. U nastavku, tokom čitavog dana do osam uveče, emisije Stereorame obuhvataju izbor iz svekolike muzičke baštine od najranijih muzičkih zapisa do muzike naših savremenika. Osnovni problem kojim se bavila tročlana ekipa u pripremi Stereorame (potpisnik kao urednik programa i urednice Radmila Šarčevič i Donata Premeru) bio je; kako se odrediti prema budućim slušaocima, prema kojim ciljnim grupama auditorija se usmeriti i koji način prezentacije odabrati. Pri tom je trebalo imati u vidu već

38