RTV Teorija i praksa

Ivana Stefanović

RADIONICA ZVUKA, (UČE, DANAS, MOŽDA

Zapis koji sledi nema tezu, On je tek razmišljanje o temi која bi mogla biti i muzikološka, i teorijska, i socio-kulturološka, No to neče biti, ovog puta ne, Ostaće ra/mišljanje sa aproksimativno definisanim inicijalnim i zakijučnim tačkama Razlog je jednostavan: ovo razmišljanje posledica je hoda po šavu, po oštroj ivici dvojakog iskustva, iskustva muzike i iskustva specifične radiofonske umetnosti I tu če i ostati. Na šavu, na spoju, na sastavku... Ako ništa drugo, da mu proverimo nosivnost i izdržljivost. Muzika i radio Radio -muzika Muzika na radiju Mislim li time na nešto sa zajedničkim imeniteljem ili su u pitanju dva stanovišta, dve pozicije, dve funkcije? Radi li se o nečemu nasilno spojenom sticajem životnih i drugih okolnosti, o nečemu povezanom isključivo koncima ličnih nadopunjavanja i kompozicija (kao što je to nekad bila Ajnštajnova violina u odnosu na matematiku), radi li se o slučajnoj igri egzistencijalnih nepoznatih? Nije teško ni iskazati pa ni dokazati da je muzika neodvojiva od instrumenata, da je tehnika radija (danas) instrument par ехсеИепсе i da je taj instrament (močan, bogat, složen) visoko inspirativan izvor novog jezika, pa i sadržaja, muzike same, Dosledno tome, muzika je u tesnoj unutrašnjoj zavisnosti od svih posrednika, „proizvođača” zvuka, pa tako i od radija instrumenta. 54

MEDIJSKI LZAZOVT