RTV Teorija i praksa

(као što onda to nije bilo) da je ta uloga izuzetno ograničena, ne samo zbog konceptualnih granica participacije (reintegracija kreativnosti u svakodnevni život, uvođenje glasa svakog pojedinca u njegovu sopstvenu socio-kulturnu situaciju i promocija komunikacionih sistema koji su konzistentni sa ovim ciljevima i koje blokira... nevoljnost velike većine Ijudi da se рокгепи i uzmu učešća kao aktivni sudionici u kulturnoj demokratiji, Simpson) već i zato što je empirijski „dokazano da je međuodnos vlasti i grupa građana hijerarhizovan, formalizovan i često kontraproduktivan, pri čemu očekivanja građana idu ispred strategijskog kapaciteta vlade. Kao što je Gudi (Goodey) primetio 1983. postoji žestoka opasnost da je... traženje proređenih oblika kulturne demokratije, navodno sve većeg učešća u pravljenju programa s implikacijama u pogledu stalnog saodlučivanja i ukupnog angažovanja, jedan sasvim neostvarljiv svet. Ovo se 1976. nije moglo štampati. Sada možemo zaista utvrditi da se problemi u kulturi javljaju zbog kombinacije kpnceptualnih i institucionalnih lomova. Ovi su propusti poglavito; - teškoće gradskih planera da prihvate komunsku i amatersku osnovu kulturne demokratije; - ирогпо pouzdanje u demokratizaciju kao efektnije kulturno sredstvo; - odustajanje periferije da na adgovarajući način bude predstavljona kod centralne vlasti; - strah od odustajanja od moći i prema tome neprekidno pouzdavanje u delegaciju pre nego istinsku decentralizaciju; - problem procenjivanja kulturne dimenzije urbano-ruralnog odnosa. Istraživanje, prema tome, takođe mora da utvrdi: - naučnu strategiju; Kel (Koelle) je predložio četiri načina ispitivanja stavova u cilju poboljšanja kvaliteta života. Od tada se ovaj model retko primenjivao; bez obzira na to, odnos između nauke i koncepta isto je toliko važan kao i odnos između institucije i koncepta. Treba da kombinujemo naučni pristup koji

101