RTV Teorija i praksa
uopšte uzev, preovlađuje stanje opadanja ili skleroze, ne samo zbog toga što je stepen promena u onome što nazivam kulturom rukovođenja prespor da bi udovoljio i odgovorio opštim savremenim kulturnim promenama, već i zato što se, kao propratna pojava ovakvog odugovlačenja, i kao spontana karakteristika alternativne kulture mladih, Ijudi, pojedinačno i u slobodnim udruživanjima, u kooperativama i samoupravnim grupama, udaljavaju od vlade па autokratski, meritokratski, egocentrički i etnocentrički način. Pa, zašto sam onda odlučio da ove rezultate saopštim u društvu koje praktikuje puteve samoupravljanja, ličnog odlučivanja i kooperacije na federalnoj, pluralističkoj osnovi? lako ne prenosim uputstva evropskog veća, moram da priznam da će jugoslovensko iskustvo u zagovaranju i ustanovljavanju smisla nacionalnog identiteta kroz seriju socio-ekonomskih i kulturnih strategija, biti ogromna i vredna lekcija stavljena na sto ovog veća, kad Jugoslavija pristupi ovom najvećem pojedinačnom skupu demokratskih država sveta. Ali, kako sam intenzivno prisustvovao radu evropskog veća na gradskom nivou, i budući jedan od arhitekata njegovog tekućeg projekta o regionalnoj dinamici kulturnog razvoja, ja isto tako verujem da vaša ustanova može ne samo da doprinese ovakvom forumu već i da ima koristi od njega. Tokom ovog predavanja pozvaću se na svoje empirijsko iskustvo da bih predložio oblasti ka kojima ova dvosmema razmena može biti usmerena i pokazati praktičnu shemu prema kojoj se ova saradnja sa zemljama članicama može odvijati. II Jedan deo mog izlaganja na „Evrokultu” 1980. sadržan je u zahtevu da se kulturna aktivnost bilo koje vrste ne „kategorizuje" - to jest, ne razdvaja, definiše, ograničava, niti postavlja izvan značenja ili poimanja svakodnevnog života. Moj strah da će ovaj
90