RTV Teorija i praksa

dvominutni, snimak Pogorelića kako svira Koncert za klavir i orkestar b-moll Petra Iljiča Čajkovskog. Svakako je šteta što su radio i televizijski auditoriji ostali lišeni direktnih prenosa ovog muzičkog događaja. Razlozi izostanka direktnog prenosa ili snimanja Pogoreličevih koncerata sa radio-televizijskim simfoničarima Zagreba i Beograda verovatno potiču iz okolnosti što je ovaj umetnik vezan ekskluzivnim ugovorom sa firmom „Deutsche Grammophon". Međutim, mišljenja smo da se ta situacija mogla prevazići, pogotovo kada znamo da je Produkcija gramofonskih ploča RTV Beograd u koproducentskim odnosima sa firrnom „Deutsche Grammophon", te na osnovu licencnog ugovora kod nas objavljuje brojna gramofonska izdanja tog producenta, pa i ploče sa snimcima Ive Pogorelića. Pretpostavljamo da se od kompanije „Deutsche Grammophon" zatražila ranije saglasnost za prenose ili snimanja Pogorelićevih koncerata - ona bi se i dobila, kako je to, uostalom, u svetu i praksa. Uslov bi, možda, jedino bila obaveza organizatora da pre prenosa ili emitovanja snimka naznači da se to realizuje uz Ijubaznu saglasnost producenta prema kojem umetnik ima stalnu obavezu. Ipak, koncerti Pogorelića sa zagrebačkim i beogradskim simfoničarima nisu prošli „gluvo". Pored već pomenute reportaže Drugog programa Televizije Zagreb, Televizija Beograd eraitovala je jedan intervju sa umetnikom (o tom razgovoru nečemo ovom prilikom!), dok je radio na svim svojim programima reporterski i kritički propratio koncerte. Osetivši, verovatno, da je brojnim zainteresovanim slušaocima uskraćena mogućnost da čuju muziciranje Ive Pogorelića, muzički urednid Trećeg programa Radio-Beograda prenuli su se iz svog blaženog akademskog sna i malo se potrudili da budu aktuelni, te su u okviru redovnog ciklusa Koncertne večeri, 30. maja reprodukovali Pogorelićeve ploče sa kompozicijama Roberta Šumana i Petra Iljiča. Čajkovskog, iz edicije „Deutsche Grammophon”. Slušaoci su tako imali priliku da čuju Pogorelićevu interpretaciju popularnog Koncerta za kiavir i orkestar b-moil sa ploče na kojoj našeg umetnika prati Londonski simfonijski orkestar, pod vođstvom Klaudija Abadoa. Tako je tom emisijom Trećeg programa Radio-Beograda

31