RTV Teorija i praksa

је zajedničko za sve zemlje je nesklad između dečjih očekivanja i stvarnih mogučnosti škole. Vekovima su škole bile jedini izvor znanja. Sada školska deca imaju na raspolaganju i druge izvore informacija i to privlačnije nego što je škola (televizija, film). Usmeni metodi nastave sve manje se dopadaju deci tako da sve slabije mogu da ih podstaknu na mentalnu aktivnost. Radio ovde može da pritekne u pomoč. Na osnovu svih dosadašnjih rezultata naše emisije su zadovoljile u pogledu kvaliteta i kvantiteta. Zato sada treba pridobiti nastavnike da u radu više koriste naše programe. Ne raspolažemo statističkim podacima o tome koji programi i u kojoj meri se koriste u školama. Međutim, sudeči po podacima koje Poljski radio ima, situacija nije zadovoljavajuča. Imajuči ovo u vidu, obe redakcije obrazovanog programa započele su razvojnu kampanju u kojoj sami urednici razmatraju mogučnosti primene svojih emisija u okviru nedeljnih planova i programa nastave. Za vreme božičnog raspusta urednici programa za decu držače predavanja u okviru seminara za mlade nastavnike sa ovim ciljem. Imamo u planu i da pomognemo školama da osnuju svoj studio za snimanje i čuvanje naših emisija za kasniju upotrebu. Veze koje održavamo sa redakcijama školskog programa zemalja članica OIRT veoma su korisne za nas. Koristimo mnogo njihova iskustva. Zajedno sa Čehoslovačkim radiom u Pragu započeli smo pripreme, u martu 1986, za snimanje serije od deset emisija koje uključuju i takmičenje za mlađu decu u oblasti očuvanja čiste vode. Rezultati ovog projekta još jednom su dokazali da je šira međunarodna saradnja izuzetno poželjna, ako hočemo da pomognemo školama da zadrže svoj autoritet. „Rađio and Television OIRT”, 1986/5, str. 22-25. Prevela s engleskog

Julija Vučić

41