RTV Teorija i praksa

pobunu pisca, angažovano je interpretirao Zvonimir Zoričič, potrudivši se da izrazi ne samo revoit nego i izvesnu dozu pesimizma u pogledu nabudućnost, dok je sagovornika, koji je saopštavao protivstav toj pubuni. tumačio Vanja Drah, deiikatno iznašavši potreban ironičan ton. U njihovim nesumnjivo nadahnutim interpretacijama Kriežina proza zvučaia je u svoj višeslojnosti svoga značenja, ali i sa iirskim akcentima koji su odavaii izrazito poetsku imaginaciju pisca. Emisija Glas vapijućeg u opereti izazvaia je razmišijanja o mogučnostima prezentacije proze na radio-taiasima: ono što bi na sceni biio, možda, popriiično monotono, u dobro smišljenoj radiofonskoj reaiizaciji, kakva je, svakako, ovaj Parov pokušaj sa fragmentima iz Kriežinih deia, dobija se nesiućena smisaona sugestivnost koja u punoj meri pieni siušaiačku pažnju. LEPOTA SA IZVORA U emisiji koja nije potrajala više od dvadesetak minuta. autori: etnomuzikolog Dragoslav Devič, rediteij Miroslav Jokič, majstor tona Petar Marič, kao i urednik Neda Depolo, uspeli su da istančanim tumačenjem poezije, dokumentarnim snimcima i odabranom muzikom prikažu svadbene običaje iz okoiine Ivanjice u zapadnoj Srbiji. Reditelju Mirosiavu Jokiču pošlo je za rukom da obezbedi jedinstven i kontinuiran dramaturški tok, duhovito kombinujuči kazivanje stihova, zatim autentične zapise svatovskih dijaioga i izvornog pevanja, počev od karakterističnog raspoloženja (Djevojka se svatovima nađa), preko svadbenoga „muštuluka” i dovođenja devojke, sve do razdraganog i razigranog svatovskog veselja i trenutaka rastanka. Čitav tok događanja bio je savršeno jasan, dok je interpolacija stihova narodne lirske poezije, koje nadahnuto kazuju glumci Gorica Popovič i Miiorad Stevanovič, bila prikladno izvedena, tako da ni u čemu nije remetila rituai pesme, igre i nadigravanja. Svi propratni efekti, pored ostaiih - njištanje i topot konja, javijanje drugih životinja, sve do efekata igre, snimljeni su uvek na različit način, ali i uvek sa plastičnim dočaravanjem otvorenog prostora.

8