RTV Teorija i praksa
dok dete od 4 i više godina treba da učestvuje u donošenju ove odluke. Kako gledati TV emisije Napred je već bilo reči o tome na koji način bi deca trebalo da gledaju TV emisije. Još jednom čemo istaći da treba da ih gledaju sa odraslima, da razgovaraju o sadržaju i da se aktiviraju na jedan od mnogobrojnih načina. Dete bi trebalo naučiti da i ono predlaže šta bi volelo da vidi. Treba mu pomoči da iskaže svoju želju i ideju, zatim je napisati, a dozvoliti detetu da nacrta svoju želju pa je poslati urednicima TV programa za decu. Važno je ne doterivati dečje želje prema svom ukusu i shvatanju, јег će izgubuti u spontanosti i originalnosti.
LITERATURA 1. Vilburn, „Uticaj televizije na decu i omladinu”, Bilten RTB, br. 5-4, 1968. 2. Ž. Korač, „Psihološka ispitivanja uticaja posmatranja nasilja na čoveka”, ~RTV-teorija i praksa”, br. 4, 1976. 3. N. Perković, „Nasilje i teievizija”, ~RTV-teorija i praksa”, br. 8, 1980. 4. „Dete i televizija”, „Roditelj” - specijalno izdanje, br. 1, Duga, 1983. 5. M. Šaponja, „Istraživanje o crtanim filmovima”, „Politika Ekspres”, 27. okt. 1987. 6. ~TV program” - Kulturna ponuda namenjena deci Beograda „Zavod za proučavanje kulturnog razvitka SR Srbije”, str. 124, Beograd, 1984. 7. E. Gluškova, „Deca pored televizora”, „Predškolsko dete”, br. 3-4, 1977. 8. Janice T. Gibson, ~Psihology for the classroom”, Nju Džersi. 9. E. Evans, ~Contemporary Intluences in Eariy Childhood Education”, Holt, Rinehart and Winston Inc, Njujork, 1975. 10. F. J. Monks, W. Hartup, J. Wiht, „Determinants of Behavioral Developement”, Ac, Press, Njujork, 1972.
136