RTV Teorija i praksa

1978 godine Jedan dan Denisa Ivanoviča Viadimira Kocjančiča Rediteij: Aieš ]an Ton- majstor; ]ure Culiberg Produkcija: Radio-Ljubijana 1979 godine Mislio sam da se ruše brda Nade Bjeiogriić i Zvonimira Kostiča- Ton-majstori: Petar Marić i Aieksandar Vitorović Produkcija: Radio-Beograd Koji su pojedinci dali najveći doprinos razvoju i ugledu naše radiofonske režije? Mimo međunarodnih nagrada koje su dobijaii naši najviđeniji radio-rediteiji, kao što su, na primer, Arsa ]ovanović, Zvonimir Bajsić, Darko Tatić, Rosana Sajko, Matija Koietič, Miro Maroti, Tonko Marčić, Boda Markovič i drugi, ne maii je broj onih koji su do sličnih pri/nanja i nagrada doiaziii na našim festivaiima. Svi ti rediteiji na najraznovrsnije načine reaiizovaii su radio-drame domaćih i inostranih autora Neki su najveću pažnju posvećivaii eksperimentainim istraživanjima (Arsa ]ovanovič, Tonko Marčić), neki su uvek uspevaii u tome da čvrstu radio-dramsku književnu građu obogate montažnim atrakcijama (Matija Koletič, Darko Tatić, Miro Maroti, Rosana Sajko), a neki su sažimaii odjeke neposredne stvarnosti u upornom traganju za dokumentarnošču preuzetom iz života (Zvonimir Bajsič, Boda Marković). Razume se, i oni i mnogi drugi naši radio-rediteiji nisu deiovaii samo u pomenutim oblastima. Boda Marković je godinama istraživao melodije i ritmove posebne radio-poetike, Darko Tatić sjedinjavao je protivrečna izražajna sredstva radio-dramske strukture i upravo time omogućavao akorde svojevrsne radio-dramske poiifonije. Možda. više od svih, Arsa Jovanovič eksperimentisao je zvukom, opsednut zvučnim bogatstvima kao novom i nesiućenom radio-dramskom poetikom koja teži tome da reč i njene odjeke poistoveti sa zvukom i beskrajnim zvučnim taiasanjima Kako gledate na pojavu intermedijalne režije u našem vremenu? Za rediteija je intermedijaina režija isto što je /а strasnog i posvećenog čitaoca istovremeno čitanje nekoiikih knjiga, časopisa i priručnika iz njegove

39