RTV Teorija i praksa

na celu Sloveniju, a u sadržajnom konceptu je i zapisano da treba da se bave svim društvenim problemima u ime omladinske organizacije koja je kao pokretač za promenu u društvu. U prvoj fazi žele da ustanove omladinski radio u Mariboru, a on uz svoj program prenosi i program Radio-študenta. Sledeća faza je pokrivanje Slovenije. Mislim da se radi o izuzetnoj ambiciji političkog i to alternativnog radija koji nema veze ni sa gradskim niti sa klasičnim, a ni sa. omladinskim i studentskim radiom. Ne znam kako je u drugim sredinama (toliko ne poznajem stvari) ali sudeči po tome da se ti programi izuzetno brzo i dobro povezuju među sobom čini mi se da če i tamo jasno izači na dan ta ambicija. Sociološki bi moglo da se ispita zašto se to događa i da se zaključi koliko je kriv i da li je kriv klasični radio. Da li smo mi previše zatvoreni za nove (politički nove) ideje, jesmo li previše „linijski”, imaju li mogućnosti sve struje - pa i one najekstremnije da nađu deo svog prostora na klasičnom radiju? Verovatno ne i zato traže svoj medij, tako kao što su ga te struje našle u alternativnoj štampi, posebno omladinskoj. A ta alternativa neče u klasične sisteme. Samo kao primer: kada se u Mariboru pojavila želja i ideja tog omladinskog radija - grupa koja je radila na tome razgovarala je sa nama, mi smo im predložili da se program koji več imamo na Radio-Mariboru (studentska omiadinska emisija) raširi, da ta grupa da svoje Ijude u urednički odbor, da to zajedno pravimo. Međutim, oni na to ne pristaju, kažu da je okvir, taj naš okvir za njih preuzak. Kako če se klasični radio prilagoditi novoj situaciji, gde neče biti jedini medij na radio-valovima, ovde se radi o drukčijoj situaciji, sada več klasičnog gradskog radija koji nije bio, a sada več ponegde postaje politička alternativa. Svakako neče moči stajati (taj klasični nacionalni radio) u mestu i gledati. Morače se kao i sa pojavom televizije razmisliti, zamisliti nad sobom, reagovati na novonastalu situaciju. Komentar: Teza 10 Ohridskog razgovora govori o uticaju gradskog radija na nastanak „njegovih derivata” - omladinskog i studentskog radija. Reči Bagrineca iz zagrebačkog Radija 101 potvrđuju pogrešnost ove teze i njenu iskonstruisanost.

56