RTV Teorija i praksa

„Odgovornosti su danas drugačije od onih juče.” Toga bismo se morali držati i toga se moramo setiti. Pokušaču sasvim kratko da kažem u čemu je priroda i u čemu ja vidim karakteristike gradskog radija. Prvo, vidim u otvorenosti programske sheme tzv. programskog toka bez emisija. I ova se definicija več istrošila, jer postoje čvršče strukturisani segmenti i postoje emisije. To su realnosti koje treba da priznamo otvoreno, Druga osobina je emitovanje uživo, treča - visok procenat muzike, četvrta - servisna informacija, peta - brzo i istovremeno reagovanje na događaje, sledeča - koriščenje radijske tehnike: radio-kola, radio-telefona i svega ostalog, koriščenje u vezi s tim i reportera sa mesta događaja. Značajno je učešče i građana u programu. Dakle, kontaktna dimenzija. Razvijanje različite tipologije voditeljstva, od disk-džokejstva do voditelja-moderatora u komplikovanim političkim emisijama, izlazak iz studija, akcionost i „radio koji se gleda” (jedna floskula koja nije ništa drugo nego javni prenosi, odnosno program emitovan iz različitih ambijenata). Što рге bi trebalo napraviti jedan pojmovnik, definiciju kategorija kojima se služimo - to još nismo uradili ni za matični, ni za lokalni radio, da znamo šta podrazumevamo pod kojim pojmom, šta je to, recimo, lokalna informacija, šta podrazumevamo pod funkcijom lokalnog radija u njegovoj akcionosti, u njegovoj otvorenosti za sabiranje različitih stavova. Najznačajnija stavka lokalnog i gradskog radija je sabiranje različitih stavova koji prolaze kroz ove programe. Sva opterečenja koja imamo u centralnom radiju i probleme koje je Nikola Mirkov označio kao jednu vrstu krize odnosa između matičnog i lokalnog gradskog radija treba ponovo da razmotrimo i nastavimo da razmatramo. Јег, Miša Kovačevič je rekao da smo proširili koncept, da je gradski radio proširio svoj koncept, da je izneverio svoju izvornu koncepciju. Ja se pitam šta je bio izvorni koncept radija i da li je bio u startu dobro postavljen. Da li je sada došlo do nekog izneveravanja, ili zapravo do jedne dogradnje koncepta gradskog radija. Dakle, „sličnosti” iokalnog

64