RTV Teorija i praksa

kapaciteti, na primer muzički studiji ili veliki TV studiji, posmatrano na nivou JRT, čak i predimenzionisani, i da se racionalnim korišćenjem postojećih mogu zadovoljiti neke buduće dugoročne potrebe, pod uslovom da se oue u tonskim uređajima opreme na zadovoljavajući način.

Jugoslovenske radio-stanice su do sredine, a možda čak i do kraja sedamdesetih godina pratile tehnološki razvoj tonske tehnike u svetu. Posle toga počeli smo da kasnimo, naročito sa uvođenjem digitalnih tehnologija, i u studijskoj telmici. Možemo konstatovati da se u našim radio-kućama ne poklanja prava pažnja detaljnoj analizi tehnoloških mogućnosti i budućih tehnoloških potreba, pa se nova oprema, onda kada se do nje može doći, a to je često u talasima, nabavlja na brzinu, bez\onkretnih projekata, a ponekad samo po osećanju za potrebe kuće i tehnološke mogućnosti nove opreme. Uvođenje digitalne tehnike, što je jedan od prvih zadataka zbog složenosti sistema, različitih standarda, uticaja na kompletnu proizvodnju, traži drugačiji pristup. Sada imamo digitalna „ostrva" sa CE-DE sistemima za reprodukciju, RDAT sistemima za snimanje i osnovnim mernim jedinicama. S obzirom na to da ovi sistemi radikalno povećavaju tehnički kvalitet i da ćc se još dugo koristiti u lancu sa analognim tehnologijama, mora sc definisati konccpt uvodcnja digitalnog tona u sistemc za snimanjc i

13