RTV Teorija i praksa
Biće potrebni radikalni programski rezovi, drugačija. ponuda zvučnih prograraa. Novo programsko osmišljavanje ponude slušnih emisija. Takvo, koje će iz fragmenata sastavljati osmišljene programe (po principu izbora i ponavljanja, čuvanja i poručivanja emisija iz slušnog arhiva po izboru). Ovi osmišljeni programi, koji bi ponovo uspostavljali celinu koja bi fragmente suočavala i razvrstavala prema drugim kriterijima i drugačijem ključu (a ne u temporalnim programima svakidašnjici prilagođenih programskih »pastiša', u svakodnevnoj distribuciji prilagođenoj tempu svakidašnjice svojih korisnika). U izmešanosti zvukova, raklamnih poruka, saopštenja i muzike koji iščezavaju u bezdanu zaboravljenog radiofonskog vremena, koji tonu u eter - pojaviće se potreba za ponavljanjem informacija, programskih jedinica, za ponavljanjem pojedinih delova kultumih emisija (za kombinacijom dramskih prizora, elementa dokumenta, intervjua), za preglednošću namera i intencija medija. Neselektivnost rasparcijalizovanih „pomkica", propagandnih i kulturnih saopštenja, naime, sakati medijsku propulzivnost i slušaoca sve više gura u njegovu sopstvenu neselektivnost, u ulogu pasivnog i slučajnog slušaoca u kojoj gubi osnovnu mogućnost za sopstveni identitet - mogućnost izbora. Čujno u preglašavanju postaje - nečujno. Radio-drama po svojoj osnovnoj intenciji nastaje kao zvučni produkt koji se bori za čujnost. Da bi pridobila dođatni teren za svoj cilj moraće privremeno da osvaja i terene van radija, da odlazi među slušaoce u slušaonice, sale, galerije i da obnovi sakrosantni odnos između kolektiva i pojedinca in vivo (ne „in vitro"). Neke od tih mogućnosti nudi dramaturgija/eamrea (povezivanje dokumentarnih elemenata s tehnikom radiofonske dramskosti). Ovaj proces je danas u svctu nezadrživ i tip emisija te vrste u nekim slučajevima postaje noseća vrednost programa.
199