RTV Teorija i praksa

је zaista biti dobro informisan. Znači taj uslov broj jedan, koji svima zvuči podjednako važno, u sebi i dalje nosi osnovno pitanje - šta je objektivna informacija? U takvim, moglo bi se zaključiti upaničeno, haotičnim trenucima (idealnim za razvijanje komunikologije!), novostvorena „Unija francuskih udruženja slušalaca i gledalaca" proklamovala je svoju „Deklaraciju prava XV gledalaca” paralelno sa britanskim „Medijskim manifestom". Da čitava situacija bude još zanimljivija našli su se tu i novopečeni nezavisni prognozeri i novoosnovane firme (privatne) za merenje javnog mnenja i monitorisanje u statističke svrhe, sa već legalizovanim evropskim statusom, kao što je kompanija „Openers", registrovana u Francuskoj, nasuprot raznim postojećim sličnim predtfzećima na nacionalnim osnovama. Izveštaji ovih firmi danas su obaveza svakog evropskog stručnjaka marketinga, reklamnog agenta, medijskog čoveka - od poslodavca do novinara. Obaveza koja se konsultuje putem svih vrsta telematike, putem raznih štampanih stvari, na svim ekranima i u ministarstvima. Ova industrija analize .ultraodvojena od ideološkog", proizvodi izveštaje koji zabavljaju i najširi auditorij. Tako je bilo i na ovoj gledalačkoj Eureki u prisustvu ražnih udruženja, među kojima sledeća zvuče najavangardnije: .TV nam pripada" (sa logotipom televizora u srcu), ,Kad bi sva deca sveta", „Federacija evropskih slobodnih radija", „Asocijacija za zaštitu prava konzumenata", .... za zaštitu čoveka", „Ligazaprava žena" i masa drugih samo u Francuskoj, u mnogo čemu po ugledu na .Nacionalnu uniju gledalaca i gledateljki Kanade” koja je poslala svoje prcdstavnike i stalno podbunjivala prisutne protiv dominacije SAD i proizvoda iz te produkcije prepunih nasilja. Pored ili bolje rečeno pred predstavnicima „Kritičkih inicijativa" iz Austrije, „Asocijacije korisnika komunikacije" iz Španije, „Glasa slušalaca" iz Britanije, „Prisustva i istraživanja kulturne akcije" iz Belgije, ili .Udružcuja za informaciju i zaštitu korisnika kulture", takođe iz Belgije, „Udruženja portugalskih gledalaca televizije", „Udruženja italijanskih slušalaca radija i gledalaca TV", itd. našao se u centru pažnje generalni direktor „Openersa'. On je

135