RTV Teorija i praksa

c) Zastupljenostpolova prema temama emisija Sve teme o kojima je razgovarano u emisijama svrstane su u spoljnopolitičke, unutrašnjopolitičke, privredne i društvene. 3 Emisije su bile monotematske i višetematske Zastupljenost polova prema temama emisije bila je sledeća:

ZASTUPUENOST POLOVA PREMA TEMAMA EMISIJA

U emisijama Aktuelnosti u razgovoru o svim temama dominirali su muškarci. Raziike u srazmeri polova prema temama bile su neznatne. Najveća razlika u učešću žena u razgovorima o pojedinim temama iznosila je 3,7%, što je veoma malo. d) Zastupljenost polova prema ulozi učesnika u emisiji Učesnici emisija su svrstani, prema ulozi koju su imali u emisijama, u voditelje i druge novinare (reportere) koji su bili zaposleni u emisiji, u goste, tj. Ijude pozvane na razgovor u studio ili je razgovor sa njima o istim temama obavljen na drugom mestu, i ostale, tj. one koji su bili zaposleni na realizaciji emisijc a bili su vidljivi na ekranu. U svim emisijama učestvovala su 52 (15,4%) novinara i reportera, 281 (83,1%) gost i 5 (1,5%) ostalih.

3 Primera radi navešćemo: spoljnopolitičke leme - „Socijalizam u istočnim zemljama i reforma političkog sistema”, „Politička karla isločnog Berlina”, „Pohod na budučnosl - Južna Koreja”, ild.; unulrašnjopoliličke teme - „Uslav i Jugoslovcnska federacija”, „Priprema JNA za konfcrcnciju SK u JNA i 14. kongres SKJ”, „Kuda ide, šla traži i šta žcli Crna Gora", itd.; privrcdne teme - „Сепе i inflacija", „Elcktronizacija, industrijalizacija, kompjutcrizacija”, ild. i tzv. drušlvenc tcmc - „Civilizacijski standardi", „Žrlve drugog svelskog rata", i slično.

103

Teme emisija Muškarci Žene UKUPNO N % N % N % Spoljna politika 133 88,7 17 11.3 150 100,0 Unutrašnja poiitika 85 85,8 14 14,2 99 100,0 Privreda 44 83,7 8 16,3 52 100,0 Društvene teme 31 83,8 6 16,2 37 100,0 UKUPNO: 293 86,7 45 13,3 338 100,0