RTV Teorija i praksa

Ni kod jedne kategorije zanimanja ne postoji odstupanje od opžte slike, kao što smo se nadali, u korist žena. Obrnuto, iz nekih kategorija zanimanja, ne samo gde se to moglo očekivati (vojska i delimično privreda i sport) već i iz onih gde su žene brojne (novinarstvo, umetnost) na razgovor su pozivani isključivo muškarci. Najviše žena je među građanima (1/4), tj. među onim učesnicima emisije koji su obično intervjuisani na ulici, ali i među njima, mada je mogućnost izbora oba pola bila ravnomerna, više su za razgovor birani muškarci (3/4). Žene su zastupljene još među političarima (8%) i naučnicima i stručnjacima (5%) ali u veoma malom broju. 4. ZAKLJUČAK Kao što se i pretpostavljalo, podaci istraživanja pokazuju da su emisije Aktuelnosti muške emisije. Tema ne utiče na srazmeru žena i muškaraca u emisiji. Pretpostavljamo da su muškarci mnogo zastupljeniji od žena u svim emisijama, nezavisno od teme, zbog toga što se još uvek „važne” teme (aktuelne političke, privredne i druge) vezuju za tradicionalno važniji muški pol. Navedeni podaci pokazuju da televizija nije prevazišla tradicionalno shvatanje o ulozi polova u društvu. Po toj logici, verovatno bi na razgovor o modi, kućnom budžetu itd., kada bi organizovala razgovor o tim temama, televizija pozivala žene.

105

ZANIMANJE Muškarci N % N Žene % Ukupno N % Privredni rukovodilac 24 100,0 24 100,0 Naučnik, stručnjak 56 95,0 3 5,0 59 100,0 Novinar 12 100,0 - 12 100,0 Umetnik 5 100,0 - 5 100,0 Vojno lice (oficir, vojnik) i milicionar 8 100,0 8 100,0 Sportski funkcioner, sportista, navijač 8 100,0 8 100,0 Građanin 65 76,0 20 24,0 85 100,0 Ostali 3 100,0 - 3 100,0 UKUPNO: 252 90,0 29 10,0 281 100,0