RTV Teorija i praksa

Puriše Đorđevića u Dramskom programu Radio Beograda. SUGESTIVNI GLUMAČKI TRIO U dobroj, staroj tradiciji radio-drame koja otprve može da privuče pažnju i izazove nepodeljena interesovanja slušalaca, kako svojom osnovnom pričom (što će reći temom i dramaturgijom) tako i telegrafski srezanim dijaloškim spletovima čije reči i misli neposredno tumače određene događaje i Ijude - tokom juna 1990. emitovana ]e Hronika jednogpreseljenja Aleksandra Tišme, u radio-dramatizaciji i režiji Gorana Cvetkovića. Ukratko, reč je o negdašnjem skojevcu koji kroz posleratni period obnove i izgradnje po svaku cenu ne posustaje u težnji da bude i ostane građanin čvrstih moralnih nazora, „čovek socijalizma od glave do pete”, po ironičnoj oceni svoje supruge. I tek kada mu se ćerka razboli od bolesti koja zahteva promenu načina života i dotadašnjeg preskromnog stanovanja cele porodice, glavni junak i pored griže savesti rešiće, naprečac, i delimično nečasno, neke od važnijih problema porodičnog opstanka. U svem tom vremeplovu zbivanja, pojava i svedočenja o prohujalim razdobljima posleratnog vojvođanskog podneblja, Aleksandar Tišma je strpljivo a upečatljivo ukazao na tananosti svog književnog stvaralačkog postupka. Reditelj Goran Cvetković nimalo ne oklevajući dodelio je glavnu ulogu u Hronici jednogpreseljenja Branku Pleši, čije je glumačko majstorstvo - o kojem se u ovo vreme posle predstave Kus petlić Aleksandra Popovića u beogradskom „Zvezdara teatru” nadugačko i naširoko pohvalno govori i piše - i te kako potvrđeno i posle dugog Plešinog uznemirujućeg glumačkog odsustva iz naše pozorišne svakodnevice. Branko Pleša, Renata Ulmanski i Rahela Ferari veoma su doprineli razgovetnosti i Ijudskoj toplini Tišmine Hronike jednogpreseljenja, čime je pomenuti iskusni i, iznad svega, sugestivni glumački trio upozorio na staru istinu da se najbolji rezultati i u oblasti radio-drame

10