RTV Teorija i praksa

Zatim, u toj sada već radio-dramskoj klasici, dakle, istoriji radio-drarae kao književne vrste pojavio se Đinopunjeti (Ginopugneti) sa svojim djelom Nedjelje, zatim engleski pop pisac Dilen Tomas (Dylen Thomas) sa svojom poznatom radio-dramom Pod mliječnim šumom. Klasični radio-dramski pisci su u razdoblju pune afirmacije radio-drame definitvno utvrdili ili oblikovali radio-dramu kao književni izraz, tako da su pristupačne i danas nama, ne samo kao rađiofonska ostvarenja, nego i kao književni žanr. Šta mislite o savremenoj jugoslovenskoj radio-drami? To je panorama radiofonskih ostvarenja koja su radio-dramu od interpretacije kazališnih djela pred mikrofonom inaugurirali kao novu književnu vrstu koja je jedino zamisliva u radiofonskom mediju kao nova radio-dramska stniktura. Koji su Ijudi i ideje dali najveći doprinos razvoju jugoslovenske radio-drame? Možda sam pristrastan i sentimentalan prema nedavno preminulom prijatelju, redatelju i dramaturgu Zvonimiru Bajsiću, koji je bio kompletan radio-autor, i koji je do posljednjih dana svog života afirmirao u nas dokumentarnu radio-dramu, razumije se, polazeći od naših inspiracija, ali zalazeći i u teme koje nisu samo jugoslavenske nego i evropske, kao što je njegovo neobično vrijedno radio-dramsko ostvarenje Praško proljeće. Koje su specifičnosti glume i relije pred mikrofonom? Svojevremeno se problemima glumačke kreacije na radiju i specifičnostima redateljskog postupka posvećivalo manje pažnje. Danas, radiofonska gluma i redateljski kreativni postupak pređstavljaju prcdmct autononme umjetnosti glume i režije. Kao mlad član poslije rata našao sam sc u vrlo vrijednom društvu stvaralaca na čelu sa Marijanom Matkovićcm, Mladenom Skiljanom, Ivanom Hetrihom, Kostom Spaićem, Božidarom Violićem, Georgijem Рагош, Vladimirom Gerićem i već pomenutim Zvonimirom

128