RTV Teorija i praksa

borba mišljenja. Treba se samo ponadati da će na 111 programu Radio-Beograda i dalje biti ovakvih razgovora, koji će biti odraz borbe mišljenja i odbrane stavova, ali uvek na principijelnim stanovištima. Tako će i ovaj dosad po svemu najhermetičniji beogradski radio-program svakako dobiti u zanimljivosti i zadobiti nove slušaoce. RADIOFONSKA INTERPRETACIJA GORANOVE „ЈАМЕ" U zajedničkom radio-dramskom programu, na II prograrau Radio Beograda, 19. VII 1990, iz zagrebačkog Studija Hrvatskog radija emitovana je radio-drama Jama Ivana Gorana Kovačića. Delo je za radio adaptirao i režirao Ladislav Vindakijevič. Klasična u kompoziciji, skladna u izrazu i bogata u slikama, poema Ivana Gorana Kovačića predstavlja jedinstven umetnički protest protiv sablasne stvarnosti zločina i istovremeno potresan literami prikaz patnje i umiranja. Ladislav Vindakijevič opredelio se za interpretaciju koja je lišena svake patetike, uz korišćenje višeglasnog kazivanja, kombinovanog sa ehom ili drugim tonskim efektima. Osnovni ton kazivanja, smiren i u osnovi ispovedan, delovao je sugestivno i übedijivo. Interpreti Vili Matula, Dubravka Ostojić, Mirko Švec i Zvonko Novosel ispleli su svoja kazivanja Goranovih stihova veoma precizno. Muzika Davora Roka, smirena, ali po fakturi bliska konkretnim zvukovima, oživljavala je pojedine situacije umiranja i bezgranične patnje. Snimak majstora tona Ivice Kasumovića odlikovao se finim dočaravanjem prostora u kojima se odigravaju sablasne samrtničke scene Goranovog remek-dela. Vindakijevičeva realizacija Gorano ve Jame predstavljala je demonstraciju jednog u osnovi znalačkog, istančanog i lucidnog rediteljskog postupka, usmerenog na samu pesničku suštinu. NEOBIČNE „VISINE" Svi oni koji nemaju običaj da gledaju televizijski Dnevnik u 19.30 i u to vreme ostaju verni radiju, pod pretpostavkom da su Ijubitelji ozbiljne muzike, svakako

18