RTV Teorija i praksa

dnevnika nije bilo najboljeg, već samo najbolji autorski prilozi u pojedinim dnevnicima. Koliko su danas na našim televizijskim prostorima zasebni, republičko-pokrajinski zabrani, toliko su i različite koncepcije njihovih selekcija. S obzirom da se nisu nadmetali žanrovi, 180-minutni izbor svaka kuća je pravila prema vlastitom afinitetu i ukusu. I dok su veće TV kuće nastojale da se pređstave izuzetnim akutelnopolitičkim temama, manje su namemo u drugi plan potisnule takve programe, donevši na festival emisije u kojima se bave savremenošću na drugačiji način - tragajući za nacionalnim identitetom. Opšta ocena je da je u svim selekcijama izostalo nešto od lakših, zabavnih i humorističkih žanrova. Zadatak televizije nije samo u informativnoj, dokumentamoj i dramskoj produkciji. Ali, kako je i televizija čista slika i prilika vremena u kojem živimo i ona se nekako uozbiljila! Mnogo više nego sama trka selekcija pažnju festivalske publike, novinara i gostiju privukla je atmosfera ,oko festivala". Brojni okrugli stolovi, prezentacije i sednice tela JRT bili su atrakcija manje nego dva pitanja koja su lebdela u vazduhu i o kojima se poluglasno pričalo, a glasno zapitkivalo. Prvo. hoće li naredni TV festival biti opet u Neumu ili će promeniti lokaciju i, drugo, mnogo teže i neizvesnije - hoće li dogodine i biti JRT. Jer, uveliko se šuškalo o tome da pojedine TV stamce najavljuju istupanje iz zajednice RTV. Sve je ipak ostalo na nagađanjima, s obzirom da osim najavljene detaljne reorganizacije i drugačijih „pravila igre" ništa više nije rečeno na oficijelnim sastancima, gde bi uostalom i trebalo da se odlučuje i odakle bi, svakako, trebalo da poteknu prave vesti. Tako su prateći događaji, u stvari, po atraktivnosti bili jaka konkurencija takmičenju, To se ne bi smelo ni u kom slučaju primati kao mana, već kao kvalitet ovakvog jednog, i jedinog, esnafskog, boljc rečeno strukovnog okupljanja. TRKA OSTVARENJA I AIJTORA Izbor produkcije od tri sata pravile su sve televizijske kuće prema sopstvenom kriteriju i poimanju kvalitcta.

32