RTV Teorija i praksa
Zoran Jevtović
NOVI DOMETI LOKALNOG RADIJA SRBIJE
U vremenu izrazito dinamičnih i snažnih društveno-ekonomskih promena kakve su danas prisutne u jugoslovenskom društvu, postepeno dolazi i do sve uočljivije transformacije masovnih medija koji koncept samoupravnog, „državnog” i u većini slučajeva potpuno finansiranog radija, zamenjuju modelom nezavisnog, „tržišnog” i nestranačkog medija. Demokratizacija društvenih odnosa, pojava jeftine tehnologije, kao i sve uočljivija „glad” za informacijama iz „svoje” sredine, osnovni su razlozi ekspanzije lokalnih radio-stanica, pa se osnovano pretpostavlja da će njihov broj do kraja godine u zemlji preći cifru od 240, a u Srbiji 70, što je dokaz sindroma masovnih medija. Realno je očekivati da će ovaj radijski „bum” u bliskoj budućnosti biti zaustavljen jer su izvori finansiranja sve plići, a komercijalizacija koja ponegde već guši informativnu funkciju neće ostaviti dovoljno prostora za sve. Očekivanja da će donošenjem novog Zakona o informisanju broj stanica naglo biti uvećan davanjem mogućnosti privatnicima da ih sami otvore takođe nemaju tvrdu podlogu iz jednostavnog razloga što je frekvencijski spektar ograničen i pod kontrolom je nadležnih državnih organa. Osećaj inferiornosti koji je doskora bio prisutan u većem delu lokalnih radio-stanica kao da polako
169