RTV Teorija i praksa

Slađana Đuranović

GLEDAOCI O „MUZIČKOM TOBOGANU” TV NOVI SAD

Moraš trčati koliko god možeš da bi ostao na istom mestu. A ako želiš da nekud stigneš, moraš trčati bar dvaput brže. (L. Kerol ,Alisa s druge strane ogledala) UVOD I OBJAŠNJENJE ISTRAŽIVAČKOG POSTUPKA Televizijske emisije namenjene deci uvek su bile predmet brižnog interesovanja svih onih koji su se - bili stručnjaci ili laici - angažovali u vaspitanju društvenog podmlatka, ili povodom njega. Što je značajniju ulogu televizija sticala u svakodnevnom životu dece, interesovanja, tačnije kritički odnos onih koji su prednjačili u preuzimanju uloge tzv. ključnih subjekata društvene brige o deci, sve više se oslanjao na specijalistička istraživanja dejstva TV programa na najmlađe. Tako se danas stekao već zamašan fond, u svetskim razmerama, socio-psiholoških zapažanja, opisa, naučnih zaključaka - nalaza dobijenih raznim metodama - o mnogim pitanjima u vezi sa složenim odnosom dete - televizija. Moglo bi se reći da su sva ključna pitanja u vezi sa tim odnosom već poslavljena, a svako novo istraživanje donosi potvrdu ili opovrgavanje već ponuđenih (nekad, u nekom istraživanju) varijctcla odgovora. Stoga, svako lakvo istraživanje, ukoliko zadovoljava stručno-naučne standarde, obogaćuje fond pojedinačnih empirijskih

99