RTV Teorija i praksa

biti upotrebljivi i na opštijem nivou. Tako su u prvom planu istraživanja bile sledeće odlike: a) sadržinska dominantnost muzike - i kako se (koliko uspešno) ona miri sa zahtevom za vizuelnu dopadljivost i sa specifičnostima televizijskog izraza; b) kritički odbir muzičkih sadržina - i kako je on pomiren sa zahtevom da emisija bude zanimljiva; c) mnogobrojnost dece - učesnika i gledalaca u studiju i kako je spontanost ovih aktera pomirena sa racionalnošću režijske strukturisanosti emisije. Uzevši da su ove tri odlike ključne tačke provere uspešnog plasmana ove emisije, zatim njene prestižnosti i kompetitivnosti u poređenju sa drugim emisijama namenjenim deci, opredelili smo se za emipirijsko istraživanje kojim bismo mogli da: (1) što detaljnije upoznamo mišljenja ciljne publike o njoj (dece iz osnovnih škola); (2) saznamo kakvo mišljenje o toj emisiji imaju prosvetni radnici koji radesa tom decom (mišljenja jednog užeg segmenta stručne javnosti); (3) saznamo kakvo mišljenje o loj emisiji imaju prosvetni radnici iz specijalizovane škole - niže muzičke - koji predstavljaju drugi, još uži segment stručne javnosti; (4) mišljenja svake od ove tri grupe ispitanika međusobno uporedimo da bismo utvrdili podudarnosti i razlike. U istraživanju smo koristili metod usmerenog razgovora (grupnog intervjua). 1

i Uzorkom je obuhvaćeno osam novosadskih osnovnih škola („Veljko Vlahović”, „Jožef Atila”, „Novosadski partizanski odred”, „Sonja Marinković”, „Вгапко Radičević”, „Vasa Stajić”, „Prva vojvođanska brigada”, ~lvan Gundulić”) i niža muzička škola „Isidor Bajić”. Ovim odbirom škola obezbedili smo da budu zastupljene i one čiji su daci učestvovali u nekoj ođ emisija Muzičlcog tobogana, i one čija deca nisu (nikada, ili nisu učeslvovala u lekućem ciklusu). Osim loga, ovaj odbir dao je i zadovoljavajuću reprezentativnost u pogledu specifičnosti socio-kulturnog miljea pojedinih područja Novog Sada. Razgovarano je sa ukupno 249 dece, od drugog do osmog razreda, šlo je statistički srazmerno pouzdana osnova i za uopštavanje nekih od nalaza. Tako se, na osnovu grupnih intervjua, došlo i do solidnih kvantitativnih pokazalelja. Od 56 prosvetnih radnika s kojima je razgovarano, 34 su učiteljice.

101