RTV Teorija i praksa

namenjenim deci i sl. Dečje procene potvrdile su već ispoljen ~sud ukusa” - kretale su se u rasponu od čvrste uverenosti đa hoće (biti potrebe), do oduševljenja i „horskog” zahtevanja ~da novi ciklus krene što pre”. Nalazi osnovnog istraživanja - PROSVETNIRADNICI Da emisijom Muzički tobogan dominira ponašanje takmičara, bilo pojedinca ili ekipa - misle mnogi anketirani prosvetni radnici (35%) i u tome su sasvim bliski mišljenjima dece. Na drugom mestu po učestalosti je ocena da se „ništa posebno ne izdvaja” (20%). Najviše ocene, od šest osnovnih komponenata emisije, dobile su plesne tačke koje nisu deo lakmičenja, i ponašanje voditelja, a približno toliko pohvala je izrečeno i za scenografiju. Najviše kritika bilo je na račun realizacije zamisli o gostu emisije, a najviše konkretnih predloga - za obogaćivanje sadržine takmičarskog dela. Izbor muzičkih priloga u celini je komentarisan kao uglavnom dovoljno raznovrslan, i u lome je saglasnost sa dečjim mišljenjima. Međutim, dok deca traže više najnovijih hitova pop muzike, odrasli upozoravaju da je izrazito zapostavljena vokalna, da se retko čuju stari instrumenti, klasična muzika i folkor. U pogledu dominantnog obelcžja emisije, u odgovorima prosvetnih radnika takođe pretežno na prvom mestu se ističu mogućnost druženja (40%), dok zabavu srazmerno češće smatraju tim obeležjem (30%) nego što su to činila deca. Razvijanje takmičarskog duha čak 23% odraslih smatra dominantnim obeležjem Tobogana (dok je samo 8% dece bilo tog mišljenja). Približno 70% odraslih iskazalo je übeđenje da je Tobogan visokoprestižna emisija namenjena dcci, tj. da se dopada većini (najviši kvalifikaliv), ali je takvih odgovora bilo manjc nego kod dece (za oko 10%.). Moglo bi se reći da su prosvetni radnici ~za 10% potcenili” omiljenost ove cmisije, odnosno da njihova procena dečjeg mišljenja (ukusa, potrcba) donekle odslupa od stvarnosti. U cclini, ipak, rcč jc samo o manjim razlikama u okviru vrlo izrazite naklonosti prema ovoj emisiji.

106