RTV Teorija i praksa

izražavala uverenje da se dopada velikom broju dece (najpohvalniji od pet ponuđenih odgovora). Međutim, nije zanemarljiv ni broj odgovora prema kojima to dopadanje nije ni veće ni manje nego kada su u pitanju „druge emisije namenjene deci”. Ovu pretpostavku, odnosno procenu, bilo je veoma zanimljivo proveriti u osnovnom istraživanju, kroz odgovore same dece. Dajući predloge za (eventualne) izmene u emisiji, neki od ispitanika u ovom predistraživanju ostali su na uopštenim primedbama („inovirati sadržaje”, „treba nova koncepcija”), neki su imali sasvim konkretne („više igara, a manje da se ističe voditelj”, „žiri da bude manje subjektivan”), a bilo je i zaista neočekivanih („пе znam”, „manje muzike, više nauke”). SUMARNA ZAPAŽANJA Pre svega, pokazala se izvanredna spremnost svih ispitanika (dece kao i odraslih) da u ovim intervjuima učestvuju i bez ustezanja kažu sva svoja zapažanja, ocene, primedbe, očekivanja i predviđanja u vezi sa Toboganom. To prvenstveno govori o tome da je svima njima bilo stalo do toga da (bar) na ovaj način učestvuju i pomognu u kreiranju emisije. S druge strane, ispoljena je velika motivisanost i zainteresovanosl da se u ovakvom vidu posredne komunikacije autori - gledaoci učeslvuje, šlo govori o znatnom poverenju prema obraćanju lclevizijc gledaocima. Zalim, pokazalo se da Muzički lohogan ima publiku praklično svih uzrasta, s lim što su joj sa najmanje selektivnosti u gledanju odani glcdaoci od 5 i 6 godina pa do onih od 12 i 13 godina. Ističemo da je, uporedo sa velikom privrženošću ovoj emisiji, ispoljavana i spremnosl da se o njoj kritički prosuđuje, i ovo dvoje se nije isključivalo ni u jednoj od sredina u kojima je istraživanje obavljeno. U vezi sa razlikama i sličnoslima u mišljenjima pojedinih grupa ispitanika, pokazalo se;

111