RTV Teorija i praksa

koncentrišu se na komplelan uvid u svaki propis da bi se olakšao pristup nekomercijalnom radiju i opcijama dve novinske kuće za dobijanje kontrole nad regionalnim radiom. Ovo može ugroziti razlike koje postoje u mišljenju u centralnoj oblasti Beča, gde dve najveće novinske kuće kontrolišu skoro dve trećine prometa novina: 45% akcija svake od njih je u rukama jedne (nemačke) korporacije. Da su ove dve uticajne novinske kuće dobile dozvolu, imale bi medijsku moć bez presedana. Slobodan prijem satelitskogprograma Od 1. januara 1991. godine zahtev za dozvolu prijema satelitske televizije je obustavljen. Nastavlja se sigurnopovećanje iznosa reklamiranja Prema podatku Nilsena (Nielsen) dala kolićina novca na tržišlu reklama ponovo dostiže raniju visinu. Tržište je poraslo za 6,9% tokom 1990. godine i postignut je promet od 11 milijardi ATS (osam stotina devedeset pet miliona ekija). Ukupan rasl nije bio tako velik kao u prethodnoj godini, ali je opet štampa imala veće etape rasta. Do sada novinske kuće drže 50% reklamnog tržišta, radio i telcvizija dosližu samo 39% (kao šlo se vidi iz priložene labele).

TRŽIŠTE REKLAMA U PROCENTIMA PODEUENO PO MEDIJIMA U AUSTRUI 1988-1990

Najavljen zakon o privatnom radiju može znatno da promeni ustaljenu proporciju izmcđu rcklamnih oblasti. Posebno su izdavačka udruženja često izražavala zabrinutost da će novine trpeti velike gubitke ukoliko ne dobiju mogućnost da ravnopravno učestvuju na novootvorenom radio-tržižtu. („Media Bulletin”, br. 8, 1. mart 1991, str. 7.)

192

1988 1989 1990 Šiampa 52.5 52.9 54.0 Radio 12.0 12.3 12.1 Televizija 27.5 27.o 26.9 Ostalo 7.4 7.2 6.4 Ukupno: 100.0 100.0 100.0