RTV Teorija i praksa

је odsutan sa privatnih lokalnih stanica od 1980. do 1983. godine. Mali broj studija se njime bavi sa željom da sazna ko je on i kako uključuje privatne lokalne radio-stanice u svoj način života. Studije zapravo započinju da se rade tek od momenta kada nacionalne radio-stanice počinju da osećaju da im lokalne privatne stanice oduzimaju publiku i kada se grupacija radija utvrđuje u mreži. Publika radija nije neodređena masa. Sve analize pokazujju da nema jedne već više akvitanskih publika i da populacija svakog departmana nosi posebnosti života svoje teritorije. Uprkos razlikama borbeni i poletni slušaoci iz početnih godina pretvorili su se u jedinstven auditorij. Postavši meta za koju se interesuju komercijalisti i njihove reklame, ovaj auditorij se više ne tretira kao potrošač muzičkih i zabavnih programa već jednostavno kao potrošač koji ima finansijska sredstva. Sadašnja situacija je proizašla iz međusobnog prilagođavanja proizvoda koji-se nude putem privatnih lokalnih stanica i publike. Rezultati ankete 55 000 Medijametrija (objavljena juna 1988) otkrivaju da slušanje radija u Akvitaniji ima samo nešto manji uspeh nego slušanje na nacionalnom planu, kako u pogledu kumulativnog slušanja (73,6% prema 76,2%) tako i u pogledu trajanja individualnog slušanja (126 minuta prema 139). Ovi rezultati pokazuju izvanrednu upotrebu radija. Slušanje privatnih lokalnih radio-slanica u Akvitaniji primetno je izjednačeno (34,6%) sa nacionalnom teritorijom (35,5%) dok je slušanje periferijskih radija znatno manje (30,1% prema 41,4% na nacionalnoj teritoriji). Regionalna različitost se manifesluje kroz uspeh NRJ koji se značajno udaljuje od prvog nezavisnog radija (van mreže), naročito u Žirondi. Evo rezultata kumulativnog slušanja od ponedeljka do petka za tri departmana: NRJ Prvi radiovan mreže Dordonja 3% 1.1%> Žironda 14.4% 1.6% Lot-e-Garona 11,3% 4.1% Izvor: „Correspondance de la Presse”, 25. novembar 1988. Počev od jula 1989, novo sredstvo za merenje slušanosti medialocales Mediametrije trebalo bi da

48