RTV Teorija i praksa

Analiza koja sledi odnosi se na različite uticaje sa strane na novinarska i komentatorska saopštenja. Naime, ustanovljeno je u toku istraživanja kako široki auditorij prihvata nastupe novinara, komentatora, zapravo čija se tačka gledišta najčešće reflektuje u novinarskim komentarima:

Dobijeni su nesumnjivo interesantni podaci o autorskoj poziciji u analitičkim komentarima komentatora CT. Oko 15 % TV gledalaca smatra da nastupajući sa svojim materijalima novinari izražavaju svoj stav kao jedini i bezuslovno pravilan. Deo auditorija (37 %) je übeđen da novinari dopuštaju mogućnost postojanja drugih stavova, kao i ocena o događajima i pojavama. Istovremeno 43 % ispitanih je odgovorilo da autorske pozicije u komentarima nisu jasno određene. PERSONALIZOVANA INFORMACIJA Razvoj demokratskih procesa i glasnosti u Sovjetskom Savezu proizveo je veći broj emisija uživo što je pred televizijske stvaraoce postavilo nekoliko veoma složenih problema vezanih za razvoj personifikovanog emitovanja. Koliko auditorij oseća te probleme najbolje pokazuju odgovori ispitanika na pitanje: „Ima li razlike u prikazivanju događaja u zavisnosti od toga ko vodi emisiju?” Pokazalo se da samo 16 % gledalaca ne vidi razliku, a 74 % su sigurni, neko manje, neko više, da razlike realno postoje i da su osetne na TV ekranu. Praksa današnjeg emitovanja potvrđuje da politički analitičari i komentatori još uvek nedovoljno

101

Izlažu zvaničan stav 54% Pozivaju se па mišljenja, stavove lcoji su objavljeni u raznim medijima: novine. rađio, TV 19% Pozivaju se na mišljenja specijalista 17% Apeluju na javno mnenje 9% IzraŽavaju isključh/o svoj slav o proteklom događaju 5 % Pozivaju se na mišljenje određenih grupa 5%