RTV Teorija i praksa

"natrag" - sada, već odrastao, sin vodi oca iz staračkog doma kući. Ta retrospekdja događanja i doživljaja načinjena je u vidu suplilnih projekcija sećanja i maštanja, koja se ne jednom pretvara u sliku griže savesti ili izlive osećanja i žaljenja zbog propuštcnih šansi ili svega Sto je učinjeno, ali je ipak bilo ncdovoljno u odupiranju zlotvorima koji su proganjali Ijude zbog porckla ili zbog suprotnih mišljenja. Tema, kao Sto sc vidi, opštcljudska, koja jc, na žalost, i danas aktuclna. Redilelj Nada Janjćtović shvalila je opšle humanističko značenje dela i nastojala da ga slušaocima ncdvosmisleno otkrije, ito do kraja. U lomc je i uspela sa glumačkom ekipom u kojoj su bili: Goran Sullanović, Ivan Jagodić, Slobodan Negić i Eugen Verber. Svi oni spontano su odgovarali intencijama režije i sa angažmanom su kazivali Lenenov tekst, uspevajući da naglase podtekst svake replike. Muzički saradnik Predrag Stamcnković odabrao je odgovarajuće zvučne kulise, koje su podvlačile osnovna (ne)raspoložcnja junaka ove drame. Majstor tona Zoran Janković i ovaj put je načinio rcljcfan snimak, koji je u potpunosti dočaravao situacije rcalnosti putovanja, ali i fantazmagoriju sećanja na prožlost. INTERPRETACIJE DIRIGENTA KREŠIMIRA BARANOVIĆA U okviru serije Istorijski snimci slušali smo intcrprclacije dirigenta Krešimira Baranovića. 6 Treba pozdraviti uvrštenje Baranovićevih snimaka u tu seriju: u vreme kada se on nalazio na čelu beogradskih muzičkih ansambala - da podsctimo: od 1948. do 1950. bio je šef-dirigenl Simfonijskog orkestra Radio Beograda, a od 1951. do 1961. umetnički rukovodilac Beogradske filharmonije i uporedo profesor Muzičke akademije, na kojoj je delovao još od 1946. godine. Takođe, Krešimir Baranović redovno je dirigovao i u Operi Narodnog pozorišta u Beogradu. Baranovićeva svestrana aktivnost može se označiti kao veliki doprinos unapredenju muzičkog života našeg glavnog grada i uvođenju njegovih ansambala na operske pozornice i koncertne podijume širom Evrope i sveta. Od osobitog su značaja njegovi uspesi što ih je postigao sa ansamblom Opere i Baleta beogradskog Narodnog pozorišla prilikom

6 Trcći program Radio Bcograda, 13. V 1992.

13