RTV Teorija i praksa

sugestivno recitovanje hajneovski jedinstvene poezije spikera Nade Dragin - nije tcško olkriti tajnu nezaobilaznih Fascinacija Ljubomira Mladenovića. Uveren sam u to da je sušastveno duhovno i umetničko značenje i zračenje te emisije u saznanju da pažljiv slušalac, prateći njene akorde i glasove a sve neposrednije ozareno uranjajuči u štimunge smirujućih sanjarenja i asocijacija čija lebdeća jata i krugovi doprinose utiscima spokojnog raspoloženja - uspeva da se, makar i na časak, odupre opštoj otupelosti i grozničavim strahovima koji nadiru odasvud. Pogubno vreme u kome živimo i svakidašnjica od vrha do dna ispunjena bukom i pomamom, učiniće nam se kao ružan san ukoliko se svim bićcm prepustimo duševnom i isceliteljskom a lepotom osmišljenom dejslvu Fascinacija svake nedelje, u 17 časova. Ima li, stoga, potrebe da se posle svega još išta kaže o pravoj misiji i pravim vrednostima spomenute emisije?! RAZLIČITI RODOVII STILOVI Kao u dobra stara vremena, i u periodu jul - decembar 1992. godine, Dramski program Radio Beograda učeslalo se oglašavao premijernim emisijama. Različiti radio-dramski rodovi i stilovi i daije su bitna motivacija u stvaralačkom postupku i repertoarskoj politici Dramskog programa, pa su, recimo, početkom decembra 1992, u samo nekoliko dana slušaoci čuli u "Radionici zvuka" radiofonsko delo Zalazak sunca zauvijek Ranka Jovovića a u terminu predviđenom i uobičajenom za radio komediju, tekst Nenada Milića pod naslovom Dve sekunde za tri minuta. lako u svemu raznorodne, ove emisije odlikovale su se istrajnošću svojih tvoraca da što ilustrativnije obrazlože vrednosti svog poimanja najraznovrsnijih jedinjenja govora i zvuka. Tako su stihovi Ranka Jovovića odjeknuli kao prepoznatljiv radiofonski čin koji je u tradiciji "Radionice zvuka" Dramskog programa Radio Beograda. Reditelj Božidar Đurović upolpunjavao je Jovovićeve stihove malerovski melodioznom i zatalasanom muzikom Ksenije Zečević, dok je majstor tona Zoran Jerković od glasova glumaca Milana Mihailovića, Milana Štrljića i Đurđije

36