RTV Teorija i praksa

članicama. Iste beneficije imaće i sistem razmene radio programa. S druge stranc, revizija Statuta uslovljena je potrebom da se Unija reorganizuje u skladu s postavkama Marino poveljc kojom je dcfinisana politika razvoja EBU. Osnovni prineip, koji je primenjen prilikom donošenja Statuta, jeste princip restriklivnosli, tako da se pojednostavljenim odredbama Slatuta reguližu samo najvažnija pilanja, dok sva druga ostaju u domenu pravilnika. Zbog povećanja broja članica Unije, povećan je broj članova Adminislrativnog saveta, najvažnijeg organa koji vodi poslovnu politiku EBU. Umesto dosadašnjih petnaest, Administrativni savet imaće dcvetnaest članova s jednakim pravom glasa. Najviši organ jc, kao i do sada, Generalna skupština koja, u skladu sa Slalulom, održava redovne sednice jedanpul godišnjc. EBU ima predscdnika i tri potpredsednika, koje bira Generalna skupština izmcđu članova Administrativnog saveta. Zh rezmatranje slručnih pitanja nadležne su programske komisije za radio i televiziju i Pravna i Tchnička komisija. Porcd ovih, stalnih, u okviru EBU funkcionišu i druge komisije i radne grupe, kao i interdisciplinarnc radne grupe sastavljene od članova različitih komisija. Radom stalnih stručnih službi, koje obavljaju stručne i administrativne poslovc za organe i tcla EBU i poslove vezane za koordinaciju evrovizijske razmene programa, rukovodi generalni sekrelar EBU. Sedište EBU je, kao i do sada, u Ženevi. Povećanje broja članica, i sledstveno tomc njihovih predstavnika u organima i telima EBU, usloviće složeniji sistem rada i odlučivanja. Sloga če, svakako, bili još izrazitija već prisutna tendencija da se kompleksna pilanja razmatraju u okviru užih stručnih grupa i da se nadležnost za odluke i stavove o pitanjima, koja ne trpe odlaganje, prenese na prezidijume, odnosno biroe komisija, koje čine njihovi rukovodeči, najugledniji članovi. Sistem raspodele mesta u Administrativnom savetu, koji je podrazumevao interne sporazume o odgovarajućoj zastupljenosti "velikih" članica i grupa članica iz pojedinih zemalja, svakako će u perspektivi uvažavali i interese novih istočnoevropskih članica. Članice EBU imaju odgovarajuće finansijske obaveze na osnovu kotizacionih jedinica, koje Administrativni savet utvrđuje na osnovu troškova EBU i vrednosti usluga koje se pružaju članicama, kao i njihovih finansijskih kapaciteta.

82