Sion

77

и он одма уста. И видеше га сви, што живљаху у Лиди и Сарону и обратигае се ка Господу." Из овога се види, да је св. Петар, после одласка апостола Павла из Јерусалима, отишао да походи све пркве и био је у Диди, која је на осам миља удаљена била од Јерусадима, те с тога није ни могао бити у Риму одма после посете св. Павла. Но можда је био у Риму после одласка из Лиде? Да видимо. У истој књизи Апостолских Деда говори се: „У Јопији беше једна ученица по имену Товита, што значи Срна, која је чинила многа добра дела и давала многу милостињу. Десидо се у те дане да је се она иободеда и умрда, па су је окупади и подожидп у горву собу. Како је пак Лида близу Јопије, онда су учениди, чувши да је Петар у вој, посдади два човека и замодиди га да одма дође до њих. Петар устане и дође с њвма; а кад је он дошао, изведи су га у горњу собу, и скупише се око њега све удовице пдачућни показујући хаљнње и сукње, што је Срна за њих радида. А Петар, пзгнав све напоље, кдече и помоди се Богу; а затим се обрнуо телу и рекао: Товпто! устани! А она отвори очи своје и, угдедав Петра, седе. Петар, пруживши јој руку, подиже је и дозвавши свете и удовице показа је живу .... И Петар оста2много дана у Јопијп код некога Симона кожара." Кад је, дакде, Петар, после бављења свога у Лиди, одазван био у Јопију, где се такође бавио доста дуго, онда он није могао бити у Риму до тога времена. Ади можда је он однутовао у Рим после одласка из Јопије? Да впдимо. Иста књига причајући о томе, како је капетан Еорнедије шиљао у Јопију те звао Петра, веди даље: „онда пх дозва унутра и угости. А сутрадан уставши пође Петар с њима и неки од браће, која бејаху у Јопији, пођоше с њим; и другог дана уђоше у Ћесарију." И посде Петрове проповеди о Ис. Христу, изговорене Корнелију и онима што с њим бејаху, а и после, пошто су они поверовади његовој проповеди и примиди веру Христову н крстили се: „молили су га да остане код њих још некодико дана." Дакде и опет се види, да Петар није могао из Јопије да одпутује управо у Рим. Али можда је он одпутоаао у Рим после својега бављења у Ћесарији ? Видићемо ди ли је тако било. У истој књизи читамо даље: „А чуше и Апостоди и браћа, што бејаху у Јудеји, да и незнабошци примише реч божију; и кад се Петар врати у Јерусадим, укораваху га они, што су били обрезани и говорише: ишао си к људима који нису били обрезани и јео си с њима; а Петар одпоче им казивати редом...." Ако је дакде Петар, пошто је пробавио неколико дана у Ћесарији, био после у Јерусалиму и тамо имао спор са обрезанима, онда се јасно види да он из Ћесарије није одпутовао у Рим.