Sion

240

куд се дело његово 25-годишње првосветитељство ? Ово је, дакде, питање изгубидо сваки значај код наших противника. / Фабијан. Модим. Вратите се на питање, овде није реч о дуговременом живљењу Петрову у Рпму, него о томе, дади је он био у Риму; тезис сасвим не говори о 25 година. Предс. Тости чита Тезис: „г. Шијарели ће јавно читати свој спис, у коме ће, на основу података из Библије и св. отаца', доказати, да св. Петар никад није бивао у Риму." Тибети. Ја морам да приметим, да мојега противника нису опомињали на ред, кад је он говорио о томе истом предмету. Показујући раздику међу Фактима , он је казао: Факта се доказују историјским путем, и ови су Докази довољни у већини прилика, а затим долазе Факта духовна, за која је веома нужно руководство цркве. Но овде није реч о руководству цркве, него о жпвљењу Петрову у Риму. Кад је се мој противник могао удалити од питања, онда се и ја могу уда^лити. Ја морам да пратим сваки његов корак, јер, користећи се неравном месношћу, у коју ме је завео, он се може још и сакрити у каки-год угао. Дакле реч иде о врло нростом Факту: да л.и је Петар био у Риму? Овде се ни мало не замишља идеја о старешинству, о коме је тако хитро дао знак наш противник. Он је говорио о стварима тајанственим, а ја, држећи се Факта , доказујем, да живљење Петрово у Риму није ствар тајанствена, да би је морала црква потврдпти, — није ствар таква, која би требада да се преради та таком месту , куда мене не пуштају. Кад ова ствар не би могла ући у састав обште историје, онда она не би била историјски Факт, — и ево у овоме се очевидно показује, да је аргументација мојега противника неистинита. Акоједолазак Петров у Рим тајанствен, ондаја, као противник тајанствености и изучавајући историју просто, не могу да говорим о њему; па с тога, немогући никад наћи доказа за овај Факт, ја ћу нринуђен бити да се покорим руководећој власти цркве, т. ј. учинићу то, што на име наши противннци жеде да постигну и чему ми с наше стране нећемо да се покоримо, јер смо намерни да порушимо темељ католичког здања, доказавши, да у нсторији нема никаких дата , из коЈих би се могдо извести, да је Петар био у Риму. (НАСТАВИЋЕ СЕ.) ИЗДАЈБ И УРЕЂУЈЕ ПРоф. БОГОСЛОВ. АГХИМ. НвСТОр.

УДРЖАВНОЈ ШТАМПА1'ИЈП.