Školski glasnik

Вр. 13.

ШК0Ј1СКИ ГЈ1АСНИК

Стр. 239.

Предлог истог збора против смањивања учит. плата. Предлог истога збора: о уређењу стања срп. забавиља. Предлог Ђоке Летровића из Бремена: да се умоли III. С., нек регулише питање о замени учитељској, кад исти иде на курс. Предлог истога: да учитељке добију у ж. цркви први сто с леве стране. Предлог Марије Михајловићеве из Болмана да учитељиие добивају сто у левој певници. Предлог Душана Стојковића из Дарде, да се умоли всл. Срп. Нар. Сабор да узме у претрес предложени нацрт Шк. Уредбе. Предлог Лазе Терзина из Св. Андреје да се замоли всл. III. С. да за непод. шк. преиначи своју одлуку о прописевима (бр. Ш. С. 575./зап. ех 1909. г.) и пропише за непод. шк. у сваком разр. по 1 пропис за срп. н по 1 за мађ. писање. Разлози: физички је немогуће иснисати и прегледати све врсте прописева, што су прописани: У I. р. 3; у II. р. 13; у III. р. 17; IV. р. 17; у V. 13; у VI. 13. Израчунао је: за његову школу би требало 643 ком. проишева. рачуница и цртанака!!! Где још има тога?! С-а економског гледишта: много је, скупо је. Израда је така, да је 10 п. н сувише скупо. Проиисеви.са прегледалицама не одговарају сврси. У 1 реду има по 5—6 речи, илн но 2—3 реченпце! Где је ту вежба? за то, ови пронисеви сасвим да се избаце. Тако исто и рачунске белешке. Деца раде на таблицама. Ако ће се писати све у пропис, у непод. шк. толко се рачуиа (Као тихо вежбање!) да не би било доста ни 10 раз. бележница. У опће: од прописева п од цртанака но 1 ком. и то: по много умереној цени! Предлог истога о шк. записницима, да се сви шк. записници изоставе, а да остану само: записници о изостајању деце и загшсник за посетиоце школе. Разлози: Шк. матице су непотребне, јер све то има у зап. о изостајању деце, који је веродостојнији званпчанакт, пошто је на сваком листу потпис учитељев шк. управитеља и шк. печат. Још су те шк. матице п непрактичне, јер дете које понавља разред нема идуће год. рубрику! Уписни протокол живи тек само (најдуже! 2 недеље. У непод. шк. нову децу (оно

десетак деце за I. р.) можемо убележити на парче хартије. Осталу децу имамо у старом записнику. Догоди се и то, кад се дете упише носле 8. септ (рок уписивања за градске шк.!) онда га у исто време уписујемо у уп-исни и у зап. о изост. деце. Шк. дневник служи (бајаги!) за контролу о успеху у школн. Ако је тако, онда их треба слати шк. надзорнику у канцеларију, па нек тако инспицира школе! На то нико не пристаје. Већ свако гледа успех у школи. Поред спец. наст. плана је сасвим излишан. Или је зар контрола о самом учптељу? Кога треба контролисати ? Нехатног. Ако га већ нма, шта је томе поред тога, кад пропусти радити у школи, да учинн још једну мању погрешку: да запише у дневник, да је радио?! Види се: непоуздана је овака контрола. Надзор, стручан надзор ; то је лек ! Записник о изост. деце треба због контроле: како деца полазе школу и због оцељивања деце. Зап. за посетиоце шк. је ствар доста добра опда, ако дође у руке иптелигентном човеку. Иначе може да буде врло драгоцена збирка нај.занимљивијихпрпмедаба, које најречитије могу окарактерисати „стручпост" месног надзора у нашим школама. На предлог истога решено је: одбор овог збора за идући збор да изради пословник за овај уч. збор. Лази Терзину, као члану ЕШО. будимског, поверено је било, да изради и на овом збору да реферпше о наредби мпнистарској: шта да се ради у осн. шк. у случају да избије Пожар. Исто тако и о новој казненој новели за младе злочинце. Иошто су те обе радње тако опсежне, а време је већ далеко одмакло (после подне 2'/ 2 ч.) то је решено, да се та ствар вратн ЕШО. с молбом да уважи мишљење предлагача Л. Т., коме је тај посао издат. У предмету т. зв. патронаже младих злочинаца, решено је: замолити всл. III. С. да израдп код вис. кр. уг. мннистарства, да учитељи нису дужни бити старатељп, децн која су пзашла пспод шк. обавезе. Уједно је решено и то, да се замоли всл. III. С. да нам даде бар у 2 ч. недељно, које ћемо време употребптп за васпитавање деце. Школа је данас толнко оптерећена, да за само