Školski list
110
оскудЂваше обична землн. За дуго е кунала; те наипосле кадЂ залади време увене са свшгб. Ко ово чита нека се куцне по челу! Деца невала да су дивлпке, кое се иознаш по сво1ои киселини; али не треба ни да буду — билЂке пзђ стаклене башсае , кое се калупе по ћуди богатаца; деца наша некг буду здрава, снажна дрва, кон да издрже буру живота, те да нринесу добарЂ плодг. Одг. 2. Воспитати, то ће рећи: одклонити одт> детета све оно, што бв1 му могло сметати у нчанн) теломЂ и душомЂ. (Пордужиће се.) АФоризмн о учишелчо народне гиколе. 8. Они, кои се за учителћ бираш, треба да су засведочили велику вешгину, оштарт> разматрашћи духг, велику мекостБ душе и племенитостЂ срца. Само наиизврстн1имЂ лгодма у народу треба да се повери брига за големо благо народно. 9. ЧЈе е зваше трудте одђ учителБСкогЂ ! Ч1е е зван1е нужн1е и заслужше за државу, него учителБско? Па чје е зваше у држави, као ово нЉгово, лишено достоине награде и одликована?.. УчителБска су званја наидуховн1н звашн у држави; ерЂ поглавито учителБи изображаваш и изоштраваш духЂ, дашћи држави мудре грађане. Гди школе иропадаго или гди ш никако и нема, ту е све само глупо варварство. 10. Врстна личностб учителЂва и бвма е и бвгће наипоуздашн гаранц1а за успЂхЂ свзкогђ педагогичкогЂ труда. 11. МожешЂ ли, друже, одђ кога му драго што научити, учи! Сети се шта е рекао мудрацЂ нек!и: